tisdag 28 april 2009

yack

Har vabbat idag, J jr var till tandläkaren och skulle dra ur en tand som ännu inte tittade fram. Dom gav honom lugnande innan, för det är inte hans favoritsyssla, att sitta i tandläkarstolen och få sprutor mm. Han var rätt cool under förberedande tiden, men trots lugnande så fäktade och gnydde han när dom la bedövningen. Och när väl bedövningen var lagd så fick han spasmer i kroppen till och från, usch va otäckt. Fick mig att minnas tillbaka när dom sövde honom för att han vägrade åka in i magnetröntgenkameran. Sköterskorna fick nästan ta hand om mig då istället för J, för det var så himla otäckt. Nåja, dagens äventyr gick bra och efter 30-45 minuters vila efter ingreppet så var han pigg och alert igen och vi kunde åka hem. Fast inte för att göra några större saker mer än att ligga och vila och lite senare på em spela. Medlet sitter i ett bra tag och han verkar rätt så mottaglig.
Jag har passat på att än en gång ta det lugnt här hemma, och planen för imorgon var att dra iväg till Ikea Barkarby för lite shopping, men tyvärr blev det inställt. Så nu är jag i valet och kvalet på om jag ska jobba i morgon eller om jag ska vara ledig när jag ändå begärt och fått det. Hmm svår fråga... Hade det varit 20 grader och strålande sol hade jag inte tvekat, då hade jag bunkrat med kaffe och satt mig i mitt hörn och haft det skönt. Well, vi får väl se hur det blir :-)

1 kommentar:

pappa C sa...

hm, skrämmas så där. Jag skall på magnetröntgen idag:-(