måndag 13 april 2009

Nudå, nu är jag NOG på G igen :-)

Jooo, då var man på G igen... tror vi :-)

Fått någon gliring på att det uppdaterats lite klent på sidan, och ja, det kan jag nog verkligen hålla med om. Men nu ska det bli ändring på det, tror det är vårkänslorna som börjat :-). Har precis avslutat påsken med att fira min farmor och farfars 65 åriga bröllopsdag, fantastiskt! En av mina kära bröder med fru hade fixat en otroligt lyxig middag som smakade underbart. Hela familjen var samlad, även kusin boendes i London hade tagit sig hit, kul!
Apropå påsk så kan jag säga att det verkar som att våren når även hit vad det lider, har sett både tussilago och krokusar. Vi har alltså haft underbart väder och underbart sällskap hela påsken och härliga barn som faktiskt låtit bli att bråka :-D.

Såå, vad har hänt då? Inte så mycket egentligen, men jag har hunnit med ett antal Stockholmsvistelser med olika sällskap varje gång, med min man, med mina barn - en i taget, och även med våra bästa vänner, samt med min goda vän G. Ett besök i Göteborg med make över nyår, två fantastiska dagar i goda vänners lag. Har även hunnit besöka sydliga breddgrader till min vän G, med bil, där en tripp till boardershopen i Tyskland gjorde att barskåpet numer bågnar ;-).

Inte att förglömma så hade jag en dagstripp med min kära mormor som blir 97 i år, vi åkte via Falun och myrorna till Mora, där vi besökte ställen hon vuxit upp, vi hann med även Nusnäs och inköp av dalahästar samt att vi besökte kyrkogården. Besöket var mycket lyckat och mormor var mycket glad, vilket var målet med resan.

Jag har hunnit med fantastisk mat och fantastisk dryck under dessa månader vilket börjar göra sitt, livremmen måste nog utökas med både ett och två hål. Men va sjutton, you live only once... eller nått sånt ;-).
Vad mer? Inte något speciellt. Det jobbas lite, sen jobbas det lite till. Vi har omorganiserat på jobbet, ännu har inte så mycket hänt mer än att jag ser att vi äntligen jobbar i samma riktning, och vad jag tror, i RÄTT riktning. Men vi får väl se...

Tittade till på aftonbladet tidigare idag och såg att motsvarigheten till Paul Potts uppenbarat sig. OCH JA, en uppenbarelse är bara förnamnet. Titta på klippet i länken, det är en underbara början på en askungesaga hoppas jag. http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY. Har hört låten sjuttielva gånger idag och kan inte låta bli att fälla en tår då och då.

2 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Bra jobbat!!!

Mrs Allan sa...

Kul att du börjat skriva igen på bloggen .... men det tog en lång stund innan jag upptäcket det.

Ha en skön helg.
Kram