måndag 20 april 2009

En dag närmare sommaren :-)

Senast på torsdag får jag reda på om min fräcka "kupp" lyckas. Jag har önskat 6 veckors semester, v28-33 samt "arbetstidsförkortning" vecka 23 när jag ska hälsa på mina vindruvor. :-D
Jag går i spänd förväntan. Tänk om jag kan ha sån tur så det går igenom? Lät inte helt omöjligt när jag pratade med högsta IT hönset förra veckan... Har en flaska champagne i min älskade vinkyl, OM jag får igenom dessa 7 veckor så tror jag bestämt att det är läge för att fira med "buller och bång", för det är så det låter när korken lämnar flaskhalsen va?! ;-)
Annars kan nämnas att jag måste ta och åka på vinutflykt ganska snart, för det sinar i vinkylen å det värstaste. Alla göttaste är slut utom två av de jag fick när jag fyllde, gör man smarriga mackor med lax och räkor så funkar det utmärkt att tömma en vinkyl ;-).
Nä, nu ska jag ladda för motion i morrn bitti igen. Idag hann jag med en jogging på 6 km på morgonen och en promenix på 8 km nu på kvällen. Hade jag skippat den smarriga ½ pizzan som D släpade hem så hade jag gått +-0 på kalorier, men nu bidde det + igen :-(. Men va sjutton, man lever ju bara en gång, ska det inte va lite gött då?! :-D
Cu folks!

Inga kommentarer: