söndag 26 april 2009

rädd

Var ut och morgonjoggade häromdagen. Fick på grusvägen se spår av något stort djur som såg ut att ha sprungit fort. Först tänkte jag häst, men så såg jag liksom tassar med tår och allt. Då började jag fundera på om så stora spår inte kunde vara.... gahhhhh BJÖRN! Shit, blev rädd och lite räddare, funderade på att vända, men så kom jag att lugna ner mig och tittade lite närmare och började fundera på om jag inte mindes något om klövar och "tår" på älgar, jo så måste det vara, även om det var fruktansvärt likt stora tassar så är dom ju ändå ganska mjuka inbillar jag mig, så det måste banne mig ha varit älg bara som hade sprungit i över en km på grusvägen. Puhhh! Även om älg sägs vara farligare än björn så är jag nog betydligt mycket räddare för att stöta på en björn som nyss lämnat idet än en älg.

Idag har vädret varit växlande, jag har kämpat på med linne och shorts, gud så härligt! Jag bara älskar solen, kan det bli bättre!? Har varit ute och joggat och fick sällskap en bit av stora sonen. Han börjar bli riktigt duktig på att kuta, snart åker jag på däng! D håller på att vårstäda husvagnen, han ska nog ner till Ädelfors på årsmöte för guldvaskarnas förening till helgen, kul. Själv började jag då fundera på om inte grabbarna och jag ska hitta på något tok :-). Få se, jag nämner inget för pojkarna nu utan ligger lite lågt och kollar in vädret, men kanske en tur till hufvudstaden skulle passa. Vi får se :-).
Just nu sitter jag och lyssnar på damsugaren, en av sönerna håller på att grejjar lite och snart ska nästa son grejja, sen blir det min tur :-(. Vi "glömde" städa i torsdags, annars brukar vi försöka göra det på torsdagen så att det ser åtminstone skapligt ut till helgen, är så skönt att slippa fundera på damm och annat tjafs då :-P.

Fick mig en riktigt smaskig kanelbulle idag, D fixade i morse, lyxiga med extrasaltat smör, perfekt för bilringarna :-D. mmmmmm gott var det!

Nu börjar grabbarna bli färdiga, så nu är det nog min tur, vi hörs! :-)

Inga kommentarer: