söndag 19 april 2009

spik i foten?

Näpp, men spik i däcket var det när vi nu skulle lägga om till sommardäck. Väldigt vad lite luft det var i det här däcket sa D när han skulle slänga på det, och well, det var inte svårt att hitta boven, en grov och flera tum lång spik hade trängt in i däcket. Tur man har däckverkstad i byn, och som enbart jobbar udda tider så som kvällar och helger, så mindre än 30 minuter efter upptäckten så var däcket lagat och pålagt på bilen, inte illa!!!
Dagen har varit så skön som en helgdag ska vara, 3h promenad till grannbyn, lurade med mig en gammal kompis, H, där ut på en sväng, väldigt trevligt. Sedan på hemväg så stannade jag till för att se hur det går med husbygget för P&M, jag är både avundsjuk och inte! Va kul när det blir klart, mysigt härligt nygjort, men gud så mycket kvar att göra! Jag är nöjd med det vi åstadkommit hemma med nya köksluckor och att vi ser ut genom fönstren, vad annat kan man begära?! ;-)
Nu är det kväll och jag tänker sätta mig i fåtöljen och softa. Vi hörs :-)

Inga kommentarer: