fredag 26 september 2008

Världsrekord!

Haha, nu har jag verkligen slagit nytt världsrekord! Va gött :-D...

Vad har jag gjort då? Jo, jag åkte till San Diegos största outlet center, Las Americas, och shoppade "lite"... märkeskläder till mindre än halva priset mot hemma... meeee liiiike :)

Nu har jag mätt högen, och som tur är så vinner D, J och J:s hög mot min :). Fick lite Ralf Lauren, Calvin Klein, Adidas, Nike, Levis, DC, Quicksilver, Zoo York och Boss mm med mig hem(om man samlar familjens hög vill säga :) ). Åtta kassar närmare bestämt... min chaufför höll med mig om att det nog var nytt världsrekord hihihihi. 250:- för ett par löparskor till mig, det tycker jag är helt godkänt :).

Borde shoppa så här oftare, det är bra för figuren. Började shoppa i morse vid 10 när det öppnade här i Coronado där jag bor, sedan hade jag chaufför till Mexicanska gränsen där outlet centret låg vid tolv tiden. Mehiccooo... Yepp, Mexikanska gränsen som är upplyst, ljusen i bakgrunden är Mexiko :)

Ringde chauffören för hämtning......19.30.... då hade jag suttit 10 minuter för en Shrimp Burrito med en dricka på hela dagen, ändå var jag inte trött i varken ben eller fötter.

Blev avrådd av chauffören att försöka ta mig över gränsen, det är verkligen "laglöst land" där tydligen. Så jag gör väl som han sa och höll mig innanför muren. Klarade mig bra med det :-P.
Nåja, visste att detta var enda dagen för riktig möjlighet att shoppa, sen kan man ev göra någon småutflykt, men just outletcenter blir det inte nått mer. Teknikfreaket hade tyvärr inget att götta sig åt, men det var ju kul att bli ägare av lite Calvin Klein kläder, det är annars nått man inte ens kan fundera på.

Nu håller jag på att packa lite eftersom jag måste byta hotell i morgonbitti för att hamna på rätt ställe. Ser fram emot sex st helpackade dagar framöver med kurs och konferens. Ska bli både spännande, kul och sedan så ser jag fram emot mötet med "likasinnade".

När jag väl kom hem ikväll så var jag förklarligt nog rätt hungrig, det fattade jag i bilen på väg hem. Skulle inta en av de bästa Mexicanska restaurangerna, men tyvärr var den fullsatt, så jag drog iväg till en italiensk restaurang med dagsfärsk pasta som jag tittat till under shoppingrundan tidigare under dagen. Nu gjorde jag tyvärr världens groda när jag beställde, klarar tydligen inte av språket så bra som jag trodde :-S. Hur som helst så var pastan jag beställde inte någon pasta, utan Atkins hade passat bra här, kycklingfilé och ost i massor.... fattar inte hur jag kunde göra en sån tabbe. Jaja, fick ju gott vin iaf, beställde ett glas rött från trakten, det var much gott, det var ett Cabarnet Sauvignon visade det sig när jag frågade.

Människorna här är trevliga som den, lite för trevliga ibland, vet inte riktigt vad man ska svara på alla "hejja rop". Ska man nicka artigt, ska man säga "hum... hi" eller ska man dra värsta ramsan? Blir jobbigt i långa loppet, speciellt en dag som denna då man rusat genom 125 affärer, hmm några hoppade jag över iaf, men många blev det :-D

Nu håller jacken på att trilla ihop igen, men jag har klarat målet och hållt i gång till 21, närmare bestämt så är klockan 22.40, så nu bör jag kunna sova hela natten och slippa vakna sådär tidigt som jag gjorde i morse (läs natt).

Nä nu ska jag ladda för kursen!!! Cu l8er, avrundar förresten med ett par bilder från när det var ljust här där jag bor, så ni får se hur gött det verkar.


Här var det solen gick ner igår, dvs en del av fastlandet som skjutit ut "framför vår ö".

3 kommentarer:

Anonym sa...

undrar om du blir hemsänd på konsulatets bekostnad?

Anonym sa...

Tycker det samma är om vänligheten, ibland blir det lite mycket. Kul att se bilder, det ser väldigt fint ut.

Anonym sa...

Tycker det samma är om vänligheten, ibland blir det lite mycket. Kul att se bilder, det ser väldigt fint ut.