lördag 27 september 2008

Första kursdan

Yapp, då är man äntligen igång med det man är här för. Var lite orolig innan att jag på något sätt hade missuppfattat kursbeskrivningen eller så, men direkt vid inledningen fick jag bekräftat att jag "hamnat rätt":).

Japp, det är precis det jag behöver, precis det som behövs för att kunna utveckla det jag håller på med (om jag vill ;) ) och ta det "till nya nivåer". Det är nu man får en inblick av vad man faktiskt borde fokusera på och vad man bör tillbringa sin tid med. Men det som känns riktigt bra är att jag känner nu att jag är på rätt spår, jag har tankarna på rätt ställe så att säga, men behöver lägga till lite mer "lull lull" för att nå dom där "nya nivåerna"... hehe jaja.... Jag hoppas du förstår mig rätt! Lull lull är väl egentligen fel ord, men en massa trebokstävers förkortningar bör jag försöka ägna mig åt framöver.

Att dra in på ITIL spåret är också helt rätt för mig, så det känns gött att ha den kursen bokad till december redan.

I morse böt jag hotell till det som vi ska tillbringa resten av vistelsen vid, både att bo, äta, kursa och konferensa vid. Fick ett rätt gött rum, med utsikt över havet och hela San Diego, för om jag förstår det rätt så är jag på en ö, eller halvö, ansluten med broar till fastlandet. Top 3 strand i USA på ena sidan, rätt ut i stilla havet, och på min sida hotellet en härlig utsikt, som sagt, ut över San Diego.

Nu ser man ju inte speciellt mycket av själva utsikten, men idag bjussar jag väl på denna bild på mig själv och i bakgrunden till höger om mig, San Diego, och till vänster, Coronado som nu är en halv eller hel ö :)




Fotograf är Kenreece från Bahamas :)


Här är från vänster: Chevon, Cindy och Kenreece.

Vi intog en god lunch tillsammans på hotellet, men det kommer att bli dyrt då lunch och middag inte ingår i kursavgiften, och frukosten är under all kritik, och, bör tilläggas, det är lite för långt att gå någon annanstans för att få tag på nått att äta, åtminstone under lunchen. Jaja, det kostar att ligga på topp :)

Nu är det 30 minuter kvar till att Chevon, Cindy, Kenreece och jag ska ut och äta, men jiiii, nu börjag jag bli rätt ordentligt trött i ögat soo to speak. Blir lite för lite sömn på nätterna hittills, inte lätt att sova när det är mitt på dagen hemma :).

1 kommentar:

Anonym sa...

du kanske kan panta någon Calvin Klein och köpa egen frukost;)