fredag 19 september 2008

vad vill man

Mycket som snurrar nu i huvet, mycket som man skulle vilja skriva om för att få skriva av sig, men näää, det får ligga kvar där inne....
På söndag fyller J:jr 11, då ska vi ha lite familjesammankomst, kul! Ser fram emot det :). Vi har haft en mamma/son tid idag, bara han och jag, vi fikade och gick runt och myste :-).
På tisdag kväll bär det av mot San Diego... börjar bli lite halvnervös nu... fast jag vet egentligen inte vad jag är nervös för. Känner mig rätt trygg, men ändå är det nått som ligger där och mal.
Blir lite halvtufft att inte ha en enda svensk runt sig på en och en halv vecka, lite orolig att jag kommer att "bryta" när jag kommer hem, vet ju att efter två tre dar så kommer jag att börja tänka på engelska, huvet liksom bara ställer om sig. Kommer att bli knäpp på mig själv.
Fatta när jag snackat ett tag med norrmän eller danskar och huvet liksom vrider om sig där inne och jag hör hur jag försöker forma alla orden inne i huvet på deras språk.... huh, men som tur är så går jag aldrig längre än tankarna i dessa situationer. Danskan är inte riktigt så bra som engelskan :-P.
Tyvärr så blir det inte läge för brittiska accent i USA, utan det får bli nån halvstöddig amerikansk dialekt, eller så försöker jag helt enkelt bara göra mig förstådd... haha, kan va bra det!!! ;-)
Börjar bli trött nu, har de senaste nätterna börjat sova bättre och bättre, i natt sov jag precis hela natten utan att vakna en enda gång, kommer inte ihåg när det hände senast. Annars har senaste veckorna varit lite si och så, men känns som jag är på G igen :)
Ska lyssna lite på Daniel Powter innan jag slafar, skön musik. Speciellt bad day här nedan gillar jag... texten...
natti

1 kommentar:

Toini sa...

Ha då kul, kom förbi på kaffe om du har tråkigt en kväll :-)