tisdag 30 september 2008

Crazy... Tiger....ohhh yes!

Tog mig igenom dag tre på kursen och idag har konferensen börjat. Grym start kan jag ju bara säga.... var 10-15 meter från en fullvuxen tiger, utan annat än att tigern hade ett koppel... wow. Tyvärr är kameran inte av den kvalitén att den klarade av att hantera det förhållandevis mörka rummet utan att det endera blev för suddigt, eller när blixten gick in så var det för långt till målet. Som tur var så kom jag på att det ju gick att filma, och det gick betydligt bättre, så här är lite smakprov, Försökte försökte få upp en "snutt" på 100mb, men det tog förevigt och jag somnade, så här kommer en kortvariant, få se hur det går att ladda upp den. Anledningen till tigrarna är att Dan Stockdale undervisar i ledarskap och han var där och höll ett litet föredrag, och dit Dan går så följer tigrarna har jag förstått. Pretty coooool....

Sen träffade jag nu på kvällen på några tjejjer vid middagen (typ en bankett), de kom och slog sig ner vid mitt bord. Ruskigt trevliga och roliga brudar. På något mystiskt sätt så nämnde jag shopping, och det gjorde att den lilla brygga som ev fanns direkt försvann och innan jag visste ordet av det så befann jag mig i samma bil som de och påväg till centret jag velat till hela veckan. Det funkar ju inte att åka taxi överallt, och sena kväller har det ju också blivit, så det här kunde ju inte bli bättre, egen chaufför och allt.

Ni som någon gång sett amerikanska filmer vet vid det här laget att IRS inte är nått bra ;). Alla dessa tjejer nedan jobbar för IRS, så jag var ju bara tvungen att fråga om dom verkligen vågade säga det till vem som helst. Dom skrattade när dom insåg att jag visste vad det var, för naturligtvis säger dom normalt inte det, utan att dom jobbar för "federal..." nått :-).
Här nedan är från höger Hallie, Youlanda, moi, Melissa och sedan en tjej som jag banne mig inte kommer ihåg namnet på just nu.
Har ni sett queen Latifa på film? Ett par av brudarna påminner om henne till sättet på nått vis, så det är inte undra på att dom är så roliga. :)
Shoppingcentret heter Horton Plaza och var mucho trevligt.


Något som slagit mig dessa dagar är hur liten, ja faktiskt liten, jag känner mig i amerikaners närvaro. Alltså, lång är jag nog, men nu menar jag på bredden. Alla varningar på tv och i tidningar stämmer verligen. Jag börjar även förstå varför... dom banne mig ratar vartenda salladsblad där är, dom äter stekt och friterat hela tiden och dom kastar sig över dessert/fika bord så till och med jag känner mig översprungen där....jiiieee
Tyvärr så verkar min mage tycka detta är helt ok, så det är tur jag snart ska hem och kan börja motionera igen, för annars.... ojojoj Det är INTE ett hälsosamt ställe. Fast det är klart... om man bodde här så skulle man känna sig rätt smärt tror jag :-D och det vore ju kul så länge det varar, men tyärr så skulle det nog bara vara i någon månad, sen var det kört...
Det är mörkt på morgonen och mörkt på kvällen, och jag är lite orolig att gå ut och springa själv då, så jag ligger rejält efter med motionen. Tror inte att några av mina nyvunna vänner är riktigt "into that" heller...

Well well, nu börjar jag bli rejält trött igen men tycker att jag kom in i tidsomställning och allt väldigt snabbt. Är väl mest lite orolig över hur det kommer att gå när jag kommer hem istället...
Det som gör mig trött är väl det faktum att jag suttit och lyssnat 8 h om dagen i fyra dagar på sträck, det är väldigt krävande faktiskt.

1 kommentar:

Toini sa...

Ja, visst är det skillnade på storlekar här och hemma i Sverige.
Det är mycket av allt här när man går och handlar i affärer och det är ännu värre i USA. När vi kom hem från Sverige sa Trevor

USA
Billigt och MYCKET mat
CANADA
Lite dyrare och lite mindre mat
SVERIGE
Dyrt och lite mat.....

när du går på restaurang och äter.

När vi var i Stockholm vände sig Chelsea plötsligt till mej och sa.... HEY jag har inte sett några överviktiga personer här. Hon var riktigt förvånad.