torsdag 25 september 2008

Mörkt



Kl 18.30 i San Diego

Gick ut lite före 18.30 och insåg att det redan höll på att mörkna!? Huh?
Jodå, 18.30 tog jag kort, då försvann solen bakom berg ELLER var det moln? Har inte riktigt fått in väderstrecket, och jag är ju här i Coronado (del av San Diego) omgiven av vatten, vilket gör att söder kan bli norr... irriterande att inte ha 100% koll. Ja, just det, tog några bilder för att försöka förmedla känslan mm. Men om solen går ner i öster, då var det här

bilder rakt ut i Stilla havet, så mycket har jag iaf fatta (eller är det annat här än hemma?)




Var ut och åt efter fotograferingen, det fanns 1000-tals hotell och nästan lika många restauranger. Insåg dock att flertalet av restaurangerna var mer avsedda för förälskade par än udda tanter som mig... :-S. Well, hittade på en Mexikansk restaruang som inte var en snabbmatskedja, beställde fish and shrimp platter, mucho gott. Räkorna var ljuvliga, kan det bero på att man är så nära stilla havet? typ i... hehe. Beställde ett glas riesling till det, ohhh den var grymt god. Måste nog gå förbi där i morrn och ta reda på vad den hette.

Just nu bloggar jag enbart för att hålla mig vaken, slutar jag skriva så somnar jag... men jag måste försöka ett par timmar till, både för att jag ska kunna sova i natt, men framför allt för att jag hoppas kunna ta emot min saknade väska. Förr hade man ALLTID nessecär, "tävlingsskor" + racket i handbaggaget ifall det skulle komma bort, hade man dessa tre klarade man sig ALLTID. Nu förtiden skulle det betyda att jag enbart behövde nessecären, men ack nej, det funkar ju inte med dagen säkerhetskontroller :(.
Jiii, ögonen håller på att trilla ner helt och hållet, zzzz nu skulle det vara skönt att få sova, men om jag lyckas hålla ut 30-45 minuter till så blir det läge att prata med man och barn via skyp... kämpa kämpa.
Oj, där slumrade jag till i några sekunder. med datorn i sängen... det här kommer att bli tufft. Man skulle ju kunna gå till baren och ta ett glas, då kanske man håller sig vaken, men tycker inte det låter som något intressant alternativ.
Natti... eller nått... :-D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Welcome to our part of the world!
Hoppas att du far nagra harliga dagar i San Diego med massor av sol, shopping och kurs (saklart)!!

Annica

Anonym sa...

Hello my dear! Jättekul att du håller oss uppdaterade under ditt San Diego-besök :-) Det ser najs ut med havet och palmerna.

Hoppas du fått din väska vid det här laget.

Det vore kul om du kunde shoppa lite till mig. Som vi talade om. Jag mailar dig :-)

Have a nice day!

Anonym sa...

Det ser mysigt ut där du är. Hoppas allt är bra med dej och att du har fått ditt bagage nu.

Här "uppe" har vi kallt. Ha ett par sköna dagar nu. Kram