lördag 16 maj 2009

två veckor minus en dag

Ännu en vecka har gått, nja, en dag kvar, och den kommer att spenderas hos stora lillebror med svägerska i storstan. Ett haveri på dator gör att jag gör en utryckning. Sönerna följer också med på utflykten, kanske man får tid över att springa in i nån tocken däringa teknik affär :-P.

I onsdags tog jag tåget till Metropolen Bromölla, och när jag skriver detta så är jag på hemväg igen, sitter i detta nu på tåget. Det har varit lyckade dagar med driftsättning av ett nytt system, jag höll i utbildningen under torsdagen och under fredagen satt jag med under hela dagen för att ta hand om problem och möjligheter som kunde tänkas dyka upp ;-). Nä, allt gick väldigt bra, det är bara några små justeringar som ska till, endera i systemet eller i arbetssättet. Bäst är om vi kan justera i systemet.
Under dessa dagar bodde jag hos goda vänner och blev serverad fantastisk mat och dryck och jag känner mig bortskämd.
Idag är det två veckor minus en dag kvar tills jag ska ut med M och resa. Tänk vad man kan längta. Tror vi kan ha buskul =).
På måndag går jag på beredskapen, en vecka med "pipen" fäst vid höften, som en revolver i en västern film, njaaa, kanske inte riktigt så. Det är inte min favorit sysselsättning, så jag hoppas på en snabb vecka utan en massa läskiga larm, för inte kan du tro att om man får larm, att det är angående något av systemen man kan hantera, nej, händer det något så är det oftast något urgammalt system eller nätverk som ingen har någon koll på, TYP...... Varje gång pipen utbrister i klagosång hoppar jag högt och hjärtrytmen ökar på 2 sek med 100 slag i minuten.

Nåja, som belöning kommer resan väldigt lägligt =).

1 kommentar:

far sa...

förstår du skånska eller talar ni engelska? Din farfars far var skåning och dessutom har vi en skånsk släkting från 1750 som heter Skånberg:-)