onsdag 6 maj 2009

D fick förlängt

Yepp, han fick förlängt på jobbet, men inte var det så man jublade direkt.... Fram till semestern v27, vad blir det? Typ 6 veckor?! Jaja, 6 veckor mer än innan i alla fall. Han kom hem igår förresten, tisdag kväll, efter att som det verkar ha haft en mycket bra vecka bland alla guldgossar. ;-)
Igår åkte J den äldre och jag in till Falu lasarett för besök på akuten, inte så dramatiskt som det låter. För 1½ vecka sedan ramlad han och satte ner armen bakom sig, armen "böjde" sig åt fel håll. Inte så farligt de första dagarna, men nu blir det bara värre och värre, ondare och ondare och armen låser sig, så i måndags ringde jag vårdcentralen och dom sa att vi bör åka in till Falun eftersom dom ändå inte kan göra något. Jo, det var väl så jag också tänkte, men man brukar behöva gå "rätt väg". Nåja, vi åkte in efter skola och jobb igår och efter 2½ timme hade dom röntgat honom och hittat en misstänkt lös benbit i armbågen. Läkaren skrev en remiss till magnetröntgen och idag på jobbet ringde dom och undrade om vi kunde ta oss in på 30 minuter!!!! Men under samtalet ändrade hon sig och sa att dom kunde sträcka sig till 40 minuter. Så med raska löpsteg tog jag mig till bilen samtidigt som jag hoppades att jag skulle få tag på sonen på mobilen. Efter 35 minuter så anmälde vi oss i receptionen.
Resultatet? Vet ej, det skulle skickas till ortopeden och dom skulle sedan kontakta oss, så vi väntar väl och ser.

Just nu är det rätt hektiskt på jobbet (hmm när var det inte det ;-) ). Nästa vecka har vi driftstart för ett centralt system för oss på mitt avsnitt och jag är ansvarig. Själva driftstarten startar på fredagen, men på torsdagen ska jag hålla i utbildning för teamet nere i Bromölla, jag ser verkligen fram emot det då jag stortrivs i deras sällskap. Det är mycket trevliga killar och tjejer!
Ska även passa på att träffa min mycket goda vän G, hoppas hinna med både ett och två skratt :-D.

Just nu sitter jag och väntar på att M ska komma hem, idag ska vi prata lite om resan vi ska göra och som jag ser så mycket fram emot.
Få se om det kommer detaljer.... :-D

Inga kommentarer: