söndag 3 maj 2009

Reseliresa trallalalalalal

Japp, mindre än en månad kvar tills det bär iväg. Ska bli såååå j-kla kul. Har beställt en Europa atlas samt Michelinguiden för vindistrikten i Frankrike. Den ska tydligen innehålla bra å ha grejjur så som boende och vingårdar mm. Jaja, vi får vällan se :-). Inget ang resan är bestäm ännu mer än att den 1/6 kl 10.30 så har vi visning på min vingård, resten är helt öppet. Avresa den 29/5 från Nufferbo och jag har som mål att vara hemma igen senast den 7/6 på kvällen.
A=Malmö
B=Strasbourg
C= Reims
D=Verona
E=Luxemburg
Min vingård (http://www.vinsbaur.com/summary-baur-wines-alsace.htm) ligger enbart 8 mil från Strasbourg, så det känns som en bra plats att utgå ifrån. Vi får väl se vad som händer :-). M och jag ska höras i veckan så får vi se om hon har nån plan och önskemål :-).

Malmö-Strasbourg 106 mil (via Hamburg, Hannover, Frankfurt)
Strasbourg-Turkheim (”min” vingård ligger här, söder om Strasbourg) 8 mil
Türkheim-Verona 56 mil (Hehe, vi måste ju ha galna alternativ)
Strasbourg-Reims (i Champagne distriktet)34 mil
Strasbourg-Luxemburg 22 mil
Strasbourg-Nice 78 mil

Har tänkt blogga lite med mobilen när vi är iväg, några bilder och kortfattade kommentarer, för det blir enbart med mobilen och får ta max någon minut i anspråk, har annat att göra när jag är där! :-)
Bla så kommer jag som vanligt att terrorisera vissa personer med sms i tid och otid, bara för att jäklas...hihi... meeee liiiike! ;-)

1 kommentar:

föräldrarna sa...

häftig färdplan, lycka till och keep us informed. Vi är i STO då för att bevaka Stockholm Maraton och träffa våra hyresvärdar till spanienlägenheten. Kör försiktigt!