söndag 3 maj 2009

Grönalund och kanonväder =)

Ojoj, vad härligt! Lördag morgon kl 7 drog pojkarna och jag iväg mot Stockholm med två mål i sikte, IKEA i Barkarby för några snabba inköp, visste precis vad jag skulle ha, inte snack om att man får idla runt lite när grabbarna är med och kan känna lukten av mål nr två, Grönalund! :-)
Vi parkerade i centrum eftersom jag inte hade lust att krångla med att byta bussar och stå någonstans och frysa och vänta när allt man vill är hem sent på kvällen. Så, kapitalist som man nu är ställde jag mig nog i det dyraste garaget i stan :-S, jaja, det kostar att ligga på topp ;-).
Väl ute vid Grönalund så var det en VÄLDIGT lång biljettkö, tror det tog ca 60 min innan vi tog oss in. Väl inne så parkerade barnen sin mamma på en parkbänk och drog sedan snabbare än jag kunde säga hejdå. Solen gassade och jag satt med utfälda solpaneler och lapade i mig alla viktiga vitaminer ;-), så trots solskydd så liknar jag nu mer en kräfta än en magnecyl.
Tyvärr så var den nya åkatraktionen pajkonbajkon, så den fick grabbarna inte testa, men dom hann med att ha kul ändå och åkte både det ena och det andra. Tack vare det vackra vädret så var det många som hade letat sig in till Grönan.
I bilen hem så dröjde det inte länge förrän pojkarna sov, resan gick smidigt och jag stämplade in i Sifferbo vid 23.07 vilket var betydligt snabbare än gps:en först hade sagt :-).
Idag ska jag försöka ta mig ut och jogga lite, behövs nog efter att suttit prick still hela dagen, cu :-).

1 kommentar:

mor o far sa...

trevligt att du kommit igång med bloggandet igen.