fredag 28 mars 2008

Händelserikt dygn

Yepp, här händer det saker, inte har man tid att sitta stilla och peta ludd i naveln här inte :-).
Hmm, i vilken ordning ska vi ta det? Från början...

Var på väg att hoppa i säng rätt tidigt i går kväll, redan vid 21.30, då ringde dom från jobbet, major disaster! Vår ena EVA hade lagt sig på rygg och slutat sprattla (en EVA är som en garderob fylld med hårddiskar som man sen kan koppla flera servers till). Många system mådde "mindre bra". Två killar åkte in till jobbet och jag satte mig att jobba hemifrån. Fick nog nästan ihop 4 timmars sömn i natt, dock inte i en följd. Nåja, allt gick förhållandevis bra, systemen kom upp igen under natten.

Så rätt trött var jag i morse när jag vaknade (sov bara 3 timmar natten innan) och åkte till jobbet till 7.00. Lätt kaos med efterdyningar mötte, men inget som var ogreppbart, men en massa grejjor som skulle till att fixas innan 12 då jag hade tänkt sluta för dagen.
Lätt snurrig var man ialla fall, trodde jag knatade iväg med mobilen i högsta hugg, men det visade sig vara frukostmackan!! Felsökningar som tog lite längre tid då jag uppträdde allmänt förvirrat kändes det som.

Finns ett stressmoment på jobbet, och det är backuper....brrrr, dom går aldrig riktigt som man tänkt sig, och dom j-vlas ofta. Fick som tur var grejjor idag så jag skulle hinna få ordning på det innan helgen.
När jag som bäst håller på så ringer J senior och meddelar att junior skadat sig på studsmattan. Misstänkte ganska snart en spricka eller kraftig stukning, som tur var så hade herr D varit på möte och var på väg hem, så han plockade upp junior och åkte till akuten.
Insåg då att kvällens myskväll på Åkerblads med skaldjursbuffé och övernattning flög sin kos, för jag har aldrig varit med om mindre än 5 timmars besök på akuten. Så, det var till att ringa och höra om man fick avboka, om akuten besök gjorde att man slapp betala? Snälla som dom var så fick vi det, vilket innebär att vi nu "tjänat" 2200:-, Gagnsingar som vi är!

Åkte hem vid 12 via en thai restaurang och köpte med mat hem, värry gott!

Posten hade anlänt när jag kom hem och det visade sig att J senior kommit in på Maserskolans Teknik och NO program, KUL!

Nu ringer D och meddelar att junior har gipsad fot, nån "tillväxtzon" som hoppat ur och i led igen. Så inget brutet, men rejält ont hade han. 14 dagars gips väntar.

Så, med facit i hand inser jag nu att vi hade hunnit med att åka till Åkerblads, men luften gick liksom ur, vi hade tänkt åka redan vid ett och knata runt lite däruppe och gå till Dalecarlia för en drink innan maten och så. Just nu är jag bara trött....trött. Har dock lovat att åka upp till Djurås och handla lite mmmmmmMarabou....
Får bli vin och film ikväll hemma istället. Åkerblads lär väl stå kvar.

1 kommentar:

Toini sa...

Men herregud vilken helg. Hoppas junior mår bra.

Ja det blir väl till att boka om Åkerblads och prova en annan helg.

Vin och film hemma låter inte så tokigt heller.