fredag 14 mars 2008

s-k-i-t Fredag brukar betyda s-k-i-t helg

suck....och dubbel suck....
Det som var tänkt att äntligen få ett avtal i hamn blev.....nada avtal.....hur kan det plötsligt dyka upp en kostnad på 50.000:-/månad, sådär ur tomma intet? Känns inte skoj alls, ska börja leta ny leverantör på måndag....fast det känns fel det också, den vi har nu börjar ju bli intrimmad.
Ja, det var i stort sett så det började gå fel idag, fast först hade jag ett litet haveri på en av mina nyckel uppgifter, men jag fick igång det igen, så so far.....

På jobbet idag ringde yngste J och sa att han följer med kompis till Borlänge idag...oj...inget busskort, ingen mobil, inga pengar... jaja, fick kompisens mobilnr och tvingade fram en adress tillslut. Kan meddela att resa och lek slutade utan problem, hämtade på Vasagatan 13, och det var inget snack om saken, lätt att hitta och en son fanns där också att plocka upp.
Son nr2, den store, fick idag förtroendet att åka till Aqua Nova med två kompisar, de var där från att de slutade skolan vid 13 tiden, till kl 18, och allt var frid och fröjd. De hade skoj, och jag fick halvtidsrapport att allt var bra.
Men sen kom jag hem, vanan trogen slog man på datorn, kände sig lite down pga avtalet, men fortfarande ganska ok...det var då mailet från skolan kom, att äldste J hade misskött sig i skolan, både igår och idag......rullgardin....:-(
Blir ju så besviken, har försökt få honom att lita på mig och känna att om jag kan lita på honom så blir allt så mycket roligare för honom.
Istället för en mysig middag hela familjen med plankstek så blev det en rätt avtrubbad sådan...

Det är så tråkigt att bestraffa, men vad ska man göra, man måste ju visa att man menar vad man säger. Såååå, datorn som han så överlycklig hade fått flytta in i sitt rum i helgen som var, och skulle få vara kvar där sålänge han skötte sig och skolan får nu flytta ut...
Han är helt förtvivlad och jag lider av att se honom så, men jag vet inte vad som är värst för honom, att han gjort fel, eller att han mister datorn???
Han slet ju så hårt för att få in den till sig, han städade och fejjade och han var sååå stolt. Usch.... vilken skithelg det kommer att bli......:'(

1 kommentar:

Toini sa...

Samma här, vi har ju två helt OFELAKTIGA tonårstjejer. Herre gud vad jobbiga dom kan vara ibland

Hoppas du får en trelivgare helg!

Kram