onsdag 19 mars 2008

Lamm smakar som kofta?

Jag älskar lamm, när vi är ut och äter och dom har nått på menyn med lamm som verkar tilltalande så tar jag det. Nu ståndar påsktider och vad vore inte trevligare än en lammstek med massa goa tillbehör och vitlök som håller dracula borta, eller vem det nu var man skrämde bort.
MEN guuuben gillar ju inte lamm, suck! Nu fick jag det braiga förslaget från min käre far att: "Säg att det är något annat. Det gjorde bror på "" när han bjöd in några hantverkare som hatade lamm/får. Det var det godaste kött de ätit:D"

Hmmm, kanske inte nån dum idé? Det här receptet har jag sneglat på.

Nu har J jr gått bärsärk i sitt rum och man känner inte längre igen sig, lovade honom att om det blir tipptopp så skulle jag koppla in datorn där istället, och JA, den är nu inkopplad. Stora J har ju förbud just nu, på obestämd framtid. Han ska få förtjäna rätten igen. Svider i hjärtat, men han har ju hittat tillbaka till skateboard och KFUM igen pga detta, så inget ont som inte har något gott med sig!!!

På jobbet är allt som vanligt igen, chocken från i fredags la sig under helgen, och även om det var lite down måndag-tisdag så är jag nu uppåt igen, för mitt "projekt" med ordning och reda...jag börjar skönja lite resultat, om än i kulisserna ännu, men jag känner att det kommer att bli j-kligt bra... sådesså :-D. Känns extra bra när verksamheten faktiskt verkar ta emot detta med öppna armar. YES!

2 kommentarer:

Toini sa...

Glad Påsk till dej och din familj. Här blir det till att äta Kalkon. Ska försöka på att laga det på söndag.

L8 sa...

Glad Påsk på er också! Kalkonen blir säkert jättegod.