söndag 16 mars 2008

Today

Dagens middag, bestämde mig när jag fick mailet i morse från "allt om mat". Mat ska uppfylla följande kriterier: Lättlagat, lätt att hitta råvaror och veta vad man ska göra med dom och det måste gå snabbt, helst så snabbt som det tar att koka ris eller potatisen.
Maten fick godkänt, för barnen både åt och tog om, visst den var ok, men den smakade inte så mycket som jag hade förväntat mig. Hade inte barnen skullat äta så hade jag dämt i med massor av mer med samabel oelek och bättrat på med gröna curry pastan.
Nu sitter jag här och våndas lite innan jag fortsätter med tvätten och strykningen som måste till, för att inte tala om lagningen av byxor till J senior... dubbelsuck.
Hmm, undrar om jag inte måste dricka lite kaffe först, då kanske det dyker upp nått roligare.... Heh, kan det bli skinn på Bowmore om man inte använder den på ett tag? Jag menar ifall att......:-P

1 kommentar:

Anonym sa...

det blir inte skinn men de verksamma beståndsdelarna kan dunsta bort och kvar blir då färgat vatten. I know!