söndag 16 mars 2008

Helg

Natten mot lördagen började lite dramatiskt med en stor J som kom upp och var närmast panikslagen, han hade fått svårt med andningen. Efter att ha försökt lugna honom ett tag och lyssnat på andningen så ringde jag sjukvårdsupplysningen. Jag förklarade lugnt och utförligt om situationen och hon ansåg att blev det inte bättre inom endast några minuter så skulle vi ta bilen och köra in till lasarettet. Redan under samtalets gång såg jag att J hade lugnat sig och andningen blev bättre, tror att vetskapen att jag ringde nån expert hade lugnande inverkan på honom. Så vi behövde aldrig åka in, utan andningen var helt ok efter ett par minuter. Han vägrade i vart fall som helst att gå och lägga sig, utan skulle sitta upp, så han satt sig i fåtöljen i vardagsrummet och jag la mig på soffan.
Nu är andningen bra, men han har halsont och feber, det är ju många som är sjuka runt omkring nu, så det är ju inte så konstigt.

Eftersom J har datorförbud men är sjuk och inte kan göra något så betade vi av två filmer på sträck i går em/kväll. Under dagen hade J jr simträning, så då passade guuben och jag på att spela lite badminton. Skoj, men jag fick stryk...:-( inte bra, måste lägga mig i hårdträning.

På fm idag blir det en liten joggingrunda för min del om mina hälsenor pallar, dom har börjat ömma ordentligt, måste vara åldern :-(. Sedan på em ska ev J jr ta med en kompis till Aqua Nova, vilket innebär att även jag ska dit (och frysa brrr). Annars blir helgen som vanligt...tvätta....tvätta och.....TVÄTTA....MEN så skoj.....

Inga kommentarer: