fredag 29 februari 2008

Horn i pannan

Vi fick vinstdel i företaget med lönen den här månaden....åååå say no more. Shopping jävulen slog sina klor och horn i mig och jag gick bärsärk på lunchen häromdagen. Nu ska sägas att inte en teknikpryl så långt ögat nådde kom ner i kassen, utan den här gången var det Esprit som "drabbades" av mig. Mja, drabbades och drabbades, dom var nog rätt nöjda över att på mindre än en halvtimme lurat av mig mucho dineros.
Men kul var det, började med att jag funderade på att köpa mig en eller två hyggliga toppar, kan vara bra att ha. Ska till HQ på måndag för första gången, och jag har ingen aning om hur man förväntas vara klädd där, så ett par svarta byxor och nån ny topp tänkte jag kunde funka.
Nu råkade jag stöta på "min" expedit, hon som lyckats hitta skojsiga kläder åt mig där förr, så innan jag fundrat färdigt så ramlade orden ur munnen på mig att jag länge fundrat på att inhandla en svart klassisk kavaj, kan vara bra att ha i olika sammanhang, och ja, om hon hittade nått mer så......
Well well....1 par svarta byxor, 1 kavaj, en kofta, två kortärmade toppar.....mmmm Jag lämnade affären nöjd och glad, och plånboken var betydligt tunnare. Ändå har jag ett par tröjor till därinne som jag gärna skulle vilja lägga vantarna på.

Igår skulle jag handla på apoteket röda näsan inne i stan, då kom jag att tänka på att jag inte har några skor att ha...gick in och kikade lite på Tyllströms, och efter flera års letande så hittade jag nu ett par SKÖNA och i mitt tycke snygga boots...vilken vecka....meeeee liiiiiike

Nu ska jag hämta cider no. 2 cu later

Goda ord kostar inte pengar.

2 kommentarer:

Conny sa...

Tur att det är 29:e februari bara vart 4:e år. Förr var det obligatoriskt med knytblus på HQ men det var när det var Birger Jarlsgatan som gällde. Nu måste småpojkarna vara närmare Centralen om de måste hasta till Arlanda Express,

Toini sa...

Visst är det kul när man hittar något fint som passar.

Hoppas allt gick bra på HQ.