söndag 17 februari 2008

köp ditt eget land

Cool grej, känner du till The Palm Islands i Dubai? Samma företag som fixade det har nu en annan grej på G (jaja, jag kanske är sent ute, men jag upptäckte det först nu...).
Dom bygger jordklotet i havet, varje land är en egen ö, så man kan köpa sitt eget land och naturligtvis är den lyxutrustad vad jag kan förstå, precis som det är på Palm Islands. Kolla en bild här: HÄNNÄ
Visst såg det coolt ut?
The Palm Islands går ju inte heller av för hackor...funderar på att köpa en lägenhet där...öööö...inte. Hushållsbudgeten kommer att spricka för många år frammåt då :-S
Nä, jag håller mig till att bada vid svärmor & svärfars stuga, förmodligen mycket bättre och skönare och framför allt närmare, man ska ju även tänka på det där med miljö å så, till stugan behöver man ju inte flyga...well i och för sig... jag flyger ju fram i mina jogginskor dit ;-). Betydligt bättre än en boeing eller liknande.

Är du sugen på en lägenhet i Dubai? Börja här för att se om det är nått för dig: http://guide.theemiratesnetwork.com/living/
Vill du gå vidare så har du en lägenhet här: http://www.alineah.com/apartment/4282/detail.htm

Blygsamhet är en dygd, men man kommer längre utan den.

Inga kommentarer: