lördag 9 februari 2008

Well well...

Lisa had to go to sleep.....öööö, sova, för Louis skulle sova...(hihi svängelska....meeee like). Grabbarna är fantastiskt duktiga på engelska...meeee like ännu mer =)

Mmm, vi har haft en bra dag! Först byggde pojkarna snögubbar, hade snöbollskrig, åkte lite snöskoter och så började dom på ett snöfort. Lite Nintendo Wii och Lego har också hunnits med. Jag gick in och gjorde lite tidig lunch för hjältarna. Strax efter ett var vi i Granberget och hyrde skidor åt Lisa, och Louis lånade Jontes urväxta. Det började med en tuff timme för mig när jag sprang både uppför och nerför backen för att assistera, men sen föll poletten ner och Louis började få koll på ben och skidor.
Vid fyra stängde backen, så vi drog hemöver igen för att inta middag. Korv och strips till barnen och fisksoppa till dom vuxna. Lite blåbärspaj som dessert fick avrunda kvällen...nu är jag trött och lite schnurrig av soppan...äää, mena vinet som var TILL soppan :-), så nu blir det läggdags även för mig.
I morgon har jag bokat instruktör i Romme Alpin åt L&L... Det känns som helt rätt drag, leka lite själv i backen idag, och lite proffsig hjälp i morrn. Själv ska jag sätta på mig pjäxorna i morrn och åka lite jag också :-D

När flugan sätter sig på lejonet, sitter den i säkerhet.

Inga kommentarer: