söndag 24 februari 2008

Snart ny vecka...IGEN

Tänk va snabbt det går, veckorna bara rasar iväg. Snart är det mars...känns lite vårigt ute.

I Blekinge så hade blommorna slagit ut hörde jag...tidigt till och med för att vara där tydligen.

I veckan var jag till nordliga breddgrader, närmare bestämt Luleå. Satt på o´Learys på torsdag kväll och tittade på HV71 mot Luleå tillsammans med en matbit och en Murphys. Det var den tystaste pub jag varit på, för efter 6 minuter stod det 3-0 till HV....oooops.

På fredag kväll när jag kom hem så hann jag precis kasta in väskorna i hallen och så drog familjen upp till Ejendals arena för att kika på Leksand när dom slog Nyköping med 9-3 (hmmm undrar om det var Nyköping....nått med Ny var det i alla fall). Utav de 12 målen så lyckades jag se 2 ialla fall, tittade mest på folk runt om i arenan. Ja, det var då trevlig, och jag är förundrad över att Leksandsklacken orkar sjunga och dona i en hel match. Det var en mycket trevlig stämning, skulle vara skoj att vara med i någon fullsatt spännande kvalmatch...ska sikta på biljett om jag lyckas. :-D Kanske kan se lite på matchen då också ;-)

Helgen blev inte lika hektisk som befarad, för Jonte drabbades av feber och var rejält hängig hela lördagen, helt utslagen stackarn. Jesper gick i spänd förväntan hela dagen, för på sen eftermiddag skulle jag skjutsa honom till hans första LAN träff. Sms:ade vid 00.30 i natt och kollade läget, och svaret var: det ÄR bra
Jaja, bara att inse, snart är man en dryg morsa som helst inte skall synas nånstans.
Jonte är bättre idag och orkar titta på tv och läsa iaf, men vi skippar simtävling och innebandy match.

Funderar på att plåga mig runt 10 km slingan idag igen, gjorde det igår och det var definitivt INTE en dans på rosor, efter den rundan slog jag helt bort alla chanser på att få löpsällskap i Mellsta idag. Bara att inse, dags att lägga in en högre växel när det gäller träningen. Kommer att bli lite resande och så närmsta veckorna, så jag måste nog dubbla dosen de dagar jag är hemma om det ska hålla. Tänker INTE ta med några löpskor till Warszawa, känns inte som att man ska ut ensam i den staden och irra.

Inga kommentarer: