lördag 16 februari 2008

Vanlig helg

Vaknade i skaplig tid i morse trots att jag lovat mig själv att jag skulle få sova länge, 6.30 var klockan när jag vaknade, men orkade mig inte ur sängen förrän 45 minuter senare. Lurade med D på en lugn och skön joggingtur, 5,2 km i lagom makligt tempo, skönt trots att termometern visade på -11,5 grader. Efter turen kom jag på att jag skulle utmana D i badminton, så vi packade in kidsen i bilen och drog mot storstan :-P. Tyvärr visade det sig vara turnering i hallen i helgen, så det blev inget, utan istället tog vi en shoppingvända till kupolen. Sparade pengar idag igen då jag hittade en tröja till halva priset ;-). Vid 12 var det dags för dagens simträning, båda killarna körde hårt i en timme, sen for vi hem till spisen och rörde ihop korv stroganoff. Helt ok husmanskost tycker jag.
kl 16.30 idag är det samling, då drar vi till hockeymecka för en innebandymatch. I morgon fm blir det match ännu lite längre norrut, närmare bestämt i Rättvik, men sen har vi en lugn em innan det är dags för ännu en vecka med hårt arbete :-).
Till veckan drar jag väldans norrut förresten, Luleå. Den här gången kom jag ihåg att boka tåget från Borlänge till Arlanda istället för det rackans lilla eländiga otäcka planet med 17 platser som går mellan städerna. Himla smidigt måste jag säga att det är med stationen i källaren på Arlanda. Betydligt värre var det förr, på den tiden det begav sig. Då var det tåg till Uppsala, för att där övernatta på ett billigt sjabbigt hotell, upp i okristlig tid, innan det fanns en sportmössa till att få frukost, för att ta flygbussen till Arlanda....huh...det var tider det :-).

Inga kommentarer: