söndag 2 augusti 2015

Tror på positivt tänkande :)

Yupp, tror det hjälper med positivt tänkande. Förkylningen nästan borta, känner smak och lukt igen, så i nu blir det en lättare morgonjogg. Äntligen!

Igår drog vi alltså tidigt från Bilbao, 35 mil, 4h tog det, inkl stopp för frukost. Snabbt? Ja jösses ja, höll hastighetsbegränsningen hela vägen, motorväg hela vägen, 120 på nästan alla sträckor, utom i tunnlar och broar, och det fanns det många. Vi fick en försmak av vad serpentinvägar skulle kunna vara i och med att motorvägen ibland kändes lite som en go-cart bana med alla svängar. :) fantastiskt vackert med havet på höger sida och bergen till vänster.

Vid 10 hade vi nått destinationen Luarca och orienterat oss i den lilla byn, så då drog vi vidare till Navelgas. Oj vad jag ångrade att jag satt kvar vid ratten, det var smala vägar, hårnålskurvor, stup rätt ner bredvid bilen, och håll i dig, 90 km/h! Nä, vi höll inga 90, kom nog inte upp i hälften ens, la i fjärde växeln i sammanlagt 10 sek på sträckan :-D. Men mest av allt, det var ett fantastiskt landskap!

D är nu anmäld till tävlingen och han har träffat på vänner, så nu är han "med i matchen". Jag satte mig och tog en öl i solen så att jag skulle slippa köra tillbaka ;).

Tillbaka i Luarca så gick vi runt i byn med 5000 invånare och konstaterar att den är stor för att "vara så liten".


D i hamnen framför byn Luarca

Fantastisk utsikt påväg mot Navelgas


Inga kommentarer: