söndag 23 augusti 2015

Doris, båtar och sommarliv

Fantastisk vecka, sommaren kom tillslut, även om det blir väldigt kallt på kvällar och nätter, och man måste ha lite mer kläder på morgonjoggen än man skulle önskat.

Doris, vår lilla gräsklippare som sköter sig så fint så fint för andra sommaren i rad, kom vi på att vi nog hade saknat några dagar, så jag tog en lov på tomten och hittade henne inkilad under vår traktorskopa som står på ett litet ställ. Drog igång henne igen och insåg att hon nog hade stått där ett tag, för gräset hade blivit riktigt långt på sina håll. När Doris började köra där så blev det rejäla spår, ujuj :).

Äntligen har vi fått vädra båten lite, eller rättare sagt, båda båtarna, för vi var sex personer som skulle på kräftskiva på andra sidan sjön,  härligt att åka båt när vädret är fint! Trevlig kräftskiva var det också, men D och jag hade krabba med oss istället för kräftor, den var riktigt fin och god.

Till och med pojkarna hittade ut ett par dagar i det vackra vädret, satte sig till och med frivilligt ute och åt lunch en dag. Tror inte det hänt på hela sommaren, men det såg mysigt ut tycker jag.

"Fuskade" lite på jobbet i och med det fina vädret, så jag tog ledigt både torsdag och fredag em, på fredagen passade jag på att åka till kyrkogården med farmor och tände ett ljus och hade med blommor eftersom farfar skulle ha fyllt 92 den dagen. 


Doris gör rejäla ränder i gräset


En av båtarna i full fart


Älskade grabbarna grus

Inga kommentarer: