lördag 30 januari 2010

Ingen IT männska längre, nu är man vanlig ;-)

Sådär ja! Sista dagen på jobbet igår, några småsaker jag fixade till sen tog jag mitt pick och pack och ställde ner det på mitt nya kontor. Insåg rätt snabbt att det inte var någon idé att packa upp grejjorna, för det var way to skitigt. Oljigt och svart "damm". Nåja, det är så det kommer bli framöver, men det hindrar ju inte från att man städar då och då och undviker att få svarta armbågar när man lutar sig mot skrivbordet. :-) Det blir trasor med på måndag så att jag kan torka av alla ytor, sen ska jag se om jag inte hittar någon hygientekniker i nått hörn som kan svabba av golvet.
I tisdags skulle min jobbarkompis L och jag ut och äta på kvällen. När vi kom till bakfickan som plejset heter så var det stängt. Vi går in där i stället säger hon. Döm om min förvåning när jag hittar 15 st från IT där. Det visade sig att dom tänkte tacka av mig med en middag, och som pricken på i fick jag en flaska Tommasi Amarone... min absoluta favorit bland viner. Mums!
Det blev en fantastiskt trevlig kväll, men att jag kunde bli så till den grad grundlurad, det trodde jag aldrig. Jag uppskattar verkligen initiativet, tack!!

Igår när jag åkte ut genom grindarna så kom den där vemodiga känslan över mig igen, den jag kände när jag lämnade Bromölla förra veckan, men samtidigt så är det nu så fruktansvärt kort tid tills jag börjar det nya, så jag har liksom inte tid att fördjupa mig i känslan. Jäklar så jag ser fram emot det nya. Ska bli hur spännande och kul som helst. Kalendern är fruktansvärt inbokad redan innan jag hunnit börja, så det kommer inte bli någon tid över för grubblerier, det är något som är säkert i alla fall. :-D
Ska sätta mig i morgon och förbereda lite inför måndagen, idag ska jag bara vila och götta mig, eller ja, en promenad om en liten strax och sen har jag en flaska champagne på kylning till kvällen. Ska kosta på mig lite sånt :-).

I morse visade termometern på -28... brrrr. I Borlänge, enbart 2 mil från oss, visade termometern på ynka -15... hur i hela kan jag som är så beroende av värme ha flyttat till detta köldhål??? Övergår mitt förstånd!

3 kommentarer:

Pappa C sa...

funderat på att köpa ny termometer?

Mrs Allan sa...

Vilken kul överraskning. Lycka till på nya jobbet OCH boka in 22 april till 27 april, för då bär det av till New York och dom har nog god Champange där också.

Kram

LL sa...

Det är skitigt i "verkligheten"! Det är nog bara att du vänjer dig!