måndag 18 januari 2010

Lite bättre dåra :-)

I helgen har termometern visa på ca -5 grader, vilken skillnad mot förra helgens -30. Pojkarna har varit i Romme alpin båda dagarna och åkt snowboard. Jösses va mycket folk på lördagen, fullsmockat på parkeringarna och jag tror jag räknade till 15 bussar.
Nyhet för året är hotellet som står där, invigdes på juldan om jag inte missminner mig. Såg väldigt trevligt ut och lite alp känsla tyckte jag mig få över utseendet.

Själv har jag passat på att göra massa ärenden hela helgen, ska ju ner till Bromölla nu i veckan för en sista överlämning. Jag sprang runt och letade symboliska små gåvor till killarna och tjejen i "mitt" team, inte en lätt uppgift eftersom jag var ute efter något som speglade varje persons personlighet/egenskap i teamet men skulle inte kosta många kronor. Jag lyckades i alla fall, få se hur det mottas :-). Förra veckan var jag till Luleå för en sista överlämning även där. Trevligt att få hinna avlägga ett sista besök hos kollegor som ändå sitter så pass långt bort.

Idag var en spännande dag, jag träffade killen som är driftassistent på min nya avdelning. Fick mig en snabb genomgång i linjen och träffade några i E-laget. Fram till tisdag nästa vecka ska jag ha hunnit med att träffa alla skiftlagen, känns rätt viktigt att visa upp sig såhär informellt innan man börjar.
I fredags fick jag sitta ner ordentligt med nya chefen för första gången. Det var givande, fick en massa bra info. Blir mycket att smälta nu så här i början! Men ack så himla KUL!!! :-D

Inga kommentarer: