söndag 3 januari 2010

Å första för året

Då var nyårsfirandet över för denna gång och vi har nya siffror att komma ihåg och vi blir ännu en gång ett år yngre under det nya året.
För vår del så firades tolvslaget nere i Olofström med goda vänner. Vi anlände två dagar innan och hann med att laga och äta god mat, spela nått mysko kortspel och lite Fia. Och umgås naturligtvis! Sena kvällar blev det med mycket snackelisnack :-), och den som känner mig vet att om JAG säger snackelisnack så kan vi inte ha varit så värst tysta... hihi!
Tolvslaget där ute med övriga vuxna och större barn missade jag, jag hade fullt upp med att spela kort med två 4 åriga tjejer, vi hade hur mysigt som helst.
Skumpan missade jag inte, och att avlägga nyårslöftet missade jag inte heller. Det är en gammal klasskompis som lärt mig tänka lite annorlunda, varför avlägga svåra jobbiga nyårslöften när man kan avlägga ett kul och ev uppnåeligt?! Så mitt nyårslöfte lyder:
"I år ska jag dricka mer champagne än förra året" ;-) Nån som hakar på??? :-D

59 mil är det ner till Olofström, och med två killar i baksätet som verkligen inte tycker om att åka bil så gick det förvånansvärt bra. Inte ett gnäll eller tjat på hela resan, vilket gör att det kanske skulle kunna gå att åka bil neråt Europa? Fast det kanske är lite väl optimistiskt...

Nu ska jag äta frukost och sen om ett par timmar kommer kusinerna från Ullvi, dom ska bo här i natt och vi ska försöka få med Aqua Nova och lite skridskor under besöket. Ska bli helkul!

1 kommentar:

Toini sa...

Smart nyårslöfte, kan avlägga det jag också.

Gott Nytt År