tisdag 2 februari 2010

2 dagar

Då har jag avverkat mina första två dagar på min nya arbetsplats. Det har varit hektiskt, mycket hektiskt, jag har sprungit mellan möten och träffar med de olika teamen/lagen som håller till på relativt spridda håll. Dvs vi håller till i två ändar på ett stort "skepp" som sväljer traverser och järnvägsvagnar till förbannelse ;-).
Under onsdagen och torsdagen ska hela ledningsgruppen upp till Tällberg och Åkerblads, tyvärr vet jag inte alls vad vi ska prata om, men jag får snart nog veta. :-) Och lite god mat lär ju hinna slinka ner också. :-P
Jag har redan fått ett par puckar att dra i. Lustigt att dom säger att IT är tröga, kan inte förstå det, det är ju här ute i "verkligheten" det verkar verkligt trögt. Om en travers till exempel går sönder, inte ska väl det ta tre-fyra månader att fixa (alltså största delen har inget gjorts på den, hade varit skillnad om dom jobbat på det hela tiden)?
Om en säkerhetsanordning går sönder så borde det vara prio1, men nä, verkar inte riktigt så. Men händer det något så är det jag som har ansvaret. Jäklar vad jag ska jaga, mig blir dom inte av med. Tänker inte acceptera att det finns brister i säkerheten. Ska dock höra mig för lite under onsdagen hur resten av ledningsgruppen ser på det. Klassar man olika säkerhetsgrejjor eller hur gör man? Tycker i alla fall personligen att det är illa om man riskerar ett mosat finger...
Gunatt, nu ska jag ladda för vinkurs om en timme... CU

2 kommentarer:

Pappa C sa...

det är bra att du går på kurs och vidareutbildar dig:-)

LL sa...

Aha! Vi har nu en hemlig agent ute på fältet som jobbar "under cover" så att IT kommer att få mycket bättre rykte! :-)