söndag 10 januari 2010

Kall kallare kallast

Svårt att hitta på något i denna kyla, ligger strax under -30, något varmare på dagen,men det lockar inte direkt att gå ut även om solen skiner och det ser ofantligt vackert ut. Jag skyller på lite snuva i näsan att det nog inte är nyttigt att gå ut, även om jag bara ÄLSKAR solen. Så, i fredags styrdes kosan mot videobutiken och jag hyrde ett gäng med filmer, så helgen har hittills spenderats under filt i vardagsrummet. Ganska skönt med sådana dagar också :-).

Ett par vänner är i storstan och bor på hotell och gottar sig, det låter bara helt underbart, ska bli kul att höra om deras restaurangbesök och om dom fått sig nått smarrigt att äta och dricka.
Man blir sugen på att dra dit igen, man kan inte få för mycket av livets goda :-).

Tänker man så så... hmm nästa inplanerade skojsighet är först i påsk, då vi drar till London med familjen F. Men vänta, ev kommer familjen K upp på besök under sitt sportlov v8. Men att bara ha en sak inplanerad innan påsk låter ju lite väl klent, måste göra något åt detta.
Fast... förresten, kanske man bör spara pengarna, för eventuellt så skulle vi åka och möta T på "halva vägen". Vad är halva vägen till Edmonton frågade jag? New York eller Las Vegas fick jag till svar... hihi. Klart jag ska försöka hänga på om det går, dock är det ju så att jag har nytt jobb då och inte riktigt har något klart för mig hur det funkar där ännu och så, så vi får se om det går att lösa med ledighet. Sen var det ju M och jag som skulle till Sicilien, men där strulade resorna, vi hade tänkt en långhelg, men dom verkar bara flyga lör-lör. Så vi skulle kika på lite andra alternativ, men hittade inte något riktigt bra. Hmm, så får det bli idag, jag ska hitta Ms och min resa! Låter lagom jobbigt så här en söndag när termometern visar -30.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Ja, nu måste du börja samla ledighet och slantar på hög. New York i slutet av april :-)

Storstan var toppen. Beirut Cafe och Greken på Hörnet :-) dit vi promenerade. Fram och tillbaka! Vi är toppennöjda!

Lunchlöpning imorrn, om du är sugen.

Vi hörs!

Mrs Allan sa...

Det blir New York -- 22 april till 27 april, bara att boka av tid från jobbet.

Sen åker jag och Trev och kolla in Niagara Fallet i slutet av maj.

Man kan aldrig få nog av att resa.