onsdag 12 augusti 2009

Tips om Adriatiska havet och Kroatien?

I och med att Junior satte sig på tvären vad gällde sistaminuten resor så gjorde han och jag en deal om nästa år. Vi ser till att resa till ett ställe som inte ligger lika långt bort som Kreta och Turkiet (han gillar inte flyget), och om jag inte är helt fel ute så är det 2-2½ timmes flygning till Kroatien (beroende på var i Kroatien), dvs 1-1½ timme kortare än till tex Kreta, så vår deal är att jag i vinter bokar en resa till Kroatien till nästa sommar. Nu visar det sig att vädret här hemma tillåter ett par timmar framför datorn varje dag, så jag kunde inte hålla mig, utan har redan börjat titta på sommarsemester nästa år! Det lutar åt att ta en flygstol ner och sedan minst 10 dagar, förhoppningsvis två veckor i lägenhet eller hus, i strålande sol och ett klockrent blått Adriatiskt hav att doppa tårna i (för det har jag bestämt, vädret alltså ;-) ).

Största problemet just nu är att bestämma vart i Kroatien man ska styra sin kos, för det verkar finnas hur många härliga ställen som helst! Jag tar tacksamt emot tips som någon vänlig själ vill bidra med.
Vi vill ha nära till vattnet, gärna också en pool i närheten. Inte en massa turisthopar vart man än vänder sig (som på Kreta), fast en del måste man ju räkna med. Billiga restauranger med god mat i närheten och gärna möjlighet till att hitta på en massa (sevärdheter, lek, utflykter mm). Kanske man ska vara på två olika ställen rent av? En vecka på var ställe typ, tar man flygstol så kan man ju landa på ett ställe och åka hem från ett annat, eller?

Inga kommentarer: