lördag 15 augusti 2009

Hemma

Då har vi kommit hem igen, Jr och jag. Det var en lyckad tripp, vi har fått ett riktigt kvalitetsdygn ihop och Jr verkar mycket nöjd och belåten.
Idag blir det kräftskiva hemma hos L&A, tanken från början var ju Gimmen, men det är för dåligt väder utlovat, och jösses vad kallt det är på mornar och kvällar... brrrr. Nu kommer vi sitta skyddade i ett garage om jag förstått allt riktigt. Ska bli riktigt trevligt!
Jag ska ha med prästostpaj och i övrigt så blir det kräftor och räkor i massor, mums! Att dricka till hade jag från början tänkt champagne, men jag kom över några flaskor Cava på båten, så det får bli en sådan, är ju nyfiken på hur de smakar. I övrigt "råkade" jag komma över ett par flaskor cognac, så nu är förrådet fyllt med en massa olika roliga sorter. Få se om en flaska får åka med i kväll, jag försöker lära våra vänner hur gott det faktiskt är med en liten liten en till kaffet :-D. Tyvärr besvaras det bara med grimaserande ansikten när jag försöker vara snäll och bjuda dom på denna läckerhet, dom är väl inte vuxna ännu ;-). Nåja, trägen vinner..... hihi

3 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Var glad, du får ju ha den för dig själv....

Lime sa...

Kul att ni hade en lyckad resa, du och Jr!

Visst ska det bli kul med arbeit imorrn? Se till att ha löparkläderna med dig "every day" så vi kan samordna lite löpning sisådär när solen står som högst :-)

Toini sa...

Prästostpaj, ja men hur gott låter inte det...... wow vi har ju inte prästost här. :-( , Prästost ja det är inte helt fel.