lördag 2 augusti 2008

Underbara dagar

Första semesterdagen var den 23/7, och just den dagen sprack hela himlen upp och vädret blev bara sådär underbart soligt som jag bara älskar. Vi bosatte oss direkt i svärföräldrarnas stuga i Gimmen och har bara njutit fullt ut i 9 dagar, för igår så flyttade vi hem igen då det utlovats dåligt väder. Men 9 dagar kanonväder gör att man laddat batterierna och känner att man kan ta tag i saker här hemma igen. Just nu har tvättmaskinen gått nonstop sen igår, ett par till så är vi igenom högen - tack och lov!
I regnet här hemma så spelar jag musik och myser, gillar dom där gamla lugna låtarna, blir lite melankolisk och glad på samma gång och går och "grubblar lite". Den här spelade dom på en av radiokanalerna, blev tvungen att leta på den och lyssna 7 ggr till...

Har idag börjat skrapa och "borsta" staketet, har tänkt mig få bort mossan och plaska på lite färg innan semestern är över. Känns som ett lagom projekt, även om det kommer att ta sitt lilla tag.
Idag har vi lyxat till maten, vi åt pilgrimsmusslor. Det var första gången jag vågat köpa dom, men jag har trånat länge.. riktigt smaskigt blev det, fast kockar kanske förfasar sig över kombinationen som såg ut så här:
En tallrik med tomat, mozarella och basilika med en skvätt oliv olja på samt en tallrik med färsk pasta med tomat/basilika sås. Till dessa två tallrikar serverade jag pilgrimsmusslorna som vi tyckte passade bäst till till tomaten/mozarellan av naturliga skäl (hehe för oss ja!). Pojkarna fick lite bacon på sin tomatsås istället. Nåja, vi tyckte det var både en god och lyckad kombination, och ingen annan drabbades ju :-P.
Ikväll kommer några vänner och vi ska sätta oss på altanen och dricka lite vin och äta en bit ost och lyssna på regnet smattra mot taket, inte helt fel det heller :-D
Funderar på att nu när regnet i stort sett öser ner gå på flugjakt i köket, ni vet dom där äckliga "bananflugorna"! Trots att ingen frukt eller sopor legat framme. Tror jag spårat källan till dessa små läskiga saker, en blomma. Typiskt, när man för en gångs skull haft en levande växt inne så ska det komma en massa kryp från den... grrr!
Jag får nog hålla mig till konstväxter...
Nu ska jag dricka ur kaffet och gå på jakt, cu!

2 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Låter underbart, vi vill till Gimmen en sväng när vi kommit hem?

L8 sa...

Absolut! Har inte räknat med annat :-D