söndag 3 augusti 2008

Kryssar mellan grodor

Usch och fy, var ut och joggade idag (igen :-D), men fick lov att kryssa mig mellan alla döda grodor som låg överkörda överallt. Äckligt!
Väl hemma så blev det lite matlagning och sen en tur med promenadskorna på 1½ timme, inte fel alls. Tyvärr så började det regna när jag kom hem, så det som så vackert hade börjat torka på staketet blev genast genomsurt igen, så det bidde ingen skrapning idag. Var ut och testade, men lite för mycket av själva träet följde med när jag skrapade, så jag gav snabbt upp :-S. Jag som trodde jag skulle få vara lite "duktig". Jaja, staktetet står kvar och jag har 2 veckor (YES TVÅ veckor) semester kvar!
Chattade med G idag, och fick rådet att vitt vin och smörgåstårta eller smörebröd passar utmärkt som kombination. Detta innebär en tur till affären i morrn för att införskaffa diverse ingredienser (för jag lär ju göra den också, inget fusk här inte :-P), allt för att få sprätta en flaska vitt en måndag kväll... hihihi. Fick trevliga tips om innehåll, och det lät ju inte allt för krångligt så jag måste nog nästan testa :-D.
Till lunch i morrn har jag planerat in nått för mig "udda", det heter Korma (nått curryliknande) och är nått indiskt med kokosnöt och koriander, i där ska det strimlas kyckling och jag tänkte prova servera det med risnudlar. Vi får väl se om det går att äta :-)
Nu ska jag åka och hämta en "LAN:ande" son, han har spelat spel på datorn i stort sett 24 timmar, med avbrott för några timmas sömn, tillsammans i en liten stuga med 5-6 andra killar. Tycker inte han behöver vara med de stora pojkarna en natt till, men jag kommer inte att bli populär när jag hämtar hem honom...

Inga kommentarer: