måndag 4 augusti 2008

Smörgåstårta

Moahaha... har shoppat ingredienser till smörgåstårta och faktiskt så kom jag direkt igång och "satte ihop den". :-D
Har ju alltid låtit min bror stå för smörgåstårtan, men nu blev jag ju inspirerad i går när jag chattade. Nu står den och "drar" för att strax innan servering i kväll garneras. Garneringen kommer att bestå av mortadella, mozarella, coctailtomater, ruccola och pinjenötter. Min konstnärliga ådra är inte så utvecklad så förmodligen kommer den att vara godare än den ser ut :-O, men jag ska ta ett kort på den ikväll innan vi hugger in och "frestar er". ;-)
Ska under eftermiddagen botanisera bland mina vita viner och se vad jag ska välja... Tänk va lyxigt, smörgåstårta och vin på en måndag, jag får nog se det som ett tidigt firande av vår 15 åriga bröllopsdag, för inte kommer vi att komma ihåg den när det väl är!
Nu ska jag hjälpa J sr att möblera om i sitt rum, det var han själv som kom på idén idag, i bilen hem från träningen. Varför? Jo, allt kretsar ju kring datorn, och det är den som måste hamna på nått bättre ställe, pga av att hans rum är så litet så drar det ju med sig allt :-D

Inga kommentarer: