måndag 25 augusti 2008

Hårt jobb

Då var verkligheten ifatt igen. Har jobbat en hel vecka och är inne i matchen igen, tog väl ca 2 minuter så var det ingen skillnad mot innan semestern.

Förra måndagen började J sr på högstadiet i Borlänge. Känns konstigt, 13 år, pendlar med bussen och snart ingen fritid mer för direkt efter skolan på måndag, onsdag och fredag så har han simträning vilken slutar vid 18. Jag hoppas han vill fortsätta träna, för han behöver det, men samtidigt förstår jag honom om han inte vill, det blir inte mycket tid över till mycket annat. På torsdagar har han tennisträning också, vilket gör att det bara blir en dag över.... jaja, vi får väl se. I slutänden är skolan ändå viktigast.

J jr började skolan i torsdags, helt ny lärare i år, ny för skolan och betydligt mycket yngre än resten av personalen på skolan, det kan nog bli kanon hoppas jag. I år ska vi lägga tyngdpunkten på att få J jr att komma ihåg saker, dvs få med sig sina saker till skolan, få med sig läxa hem och komma ihåg att göra läxan när han kommer hem. Det kan bli en utmaning bara det, men jag hoppas verkligen att det går att få lite "ordning" på honom.

Just nu ligger jag på en säng på hotell i Luleå, flög hit i morse och blir här tills i morgon å jobbets vägnar. Surfar lite och gluttar på tv och går igenom om det är något jag glömt inför morgondagen. Tror annars att vi hunnit med det mesta idag och att det bara blir lite finlir i morrn, så det kommer nog att hinnas med lite "vanligt" arbete innan det är dags för hemfärd. Om två veckor är det dags att åka hit igen för att genomföra en utbildning för teamet här samt visa våra "leverantörer" verkligheten här uppe. Veckan därpå kommer vi att gå "i drift" här uppe också och då kommer vi att köra lika på båda våra orter (Borlänge/Luleå). Känns verkligen som ett fall frammåt, jag tror verkligen på det här, jag tror på att våra "kunder" (användarna) får det bättre. :-D

Som ett led i att få ännu bättre förståelse för det jag gör så har jag fått ok på att gå en kurs och en konferans i, belive it or not... SAN DIEGO. Ska gå en Service Desk Manager kurs och sedan höra en massa föreläsare berätta om hur de har löst en massa olika problem (läs möjligheter ;) ). Ska bli så j-kla kul och intressant. Tog mig flera månader att hitta kursen, jag har letat som en tok på nätet efter nått liknande och hade så svårt att hitta nått vettigt. Men nu så :-D
Nä, nu ska jag pilla navelludd ;-) Natti....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur undviker man att filmen från 16 augusti dras igång med automatik?