måndag 11 augusti 2008

Måla... måla inte

I detta vårt allas fantastiska land Sverige så kan vädret banne mig inte vara på min sida, visst, 9 dagar kalasväder, men vad är 9 dagar på en hel sommar????
Nu så ska vi ju till att måla staketet efter att ha rengjort det från färg och mossa, men inte går det, det regnar och regnar hela tiden.
Så, vi fick helt enkelt skruva ner staktet i sektioner och flytta in det under tak. Vi tog och letade reda på spillrorna av partytälten efter festen och fick ihop två st acceptabla, så nu kan jag stå där och måla. Vad händer med vädret då? Jag har ju lärt mig att man inte ska måla när det är regn eller sol, inget av det är bra. Idag regnade det horisontellt och solen stekte samtidigt, och allt detta nådde in i tältet!!! Grattis till mig!

I morrn bitti åker pojkarna och jag till Stockholm för en shoppingtur, eller vad vi nu ska göra. Trevligt har vi ialla fall tänkt att ha, så gott det nu går. Ska ta och kolla in Aftonbladets reseguide över Stockholm och se om man kan få något skojsigt tips.
Nu ska jag kolla att pojkarna laddat sina mobiler och att dom letat reda på sin regnjacka så att vi är redo för morgondagen. CU

Jag behöver inte en vän som rättar sig efter mina infall och följer min minsta nick; det gör min skugga mycket bättre. Plutarktos

1 kommentar:

Toini sa...

Ja det gör mej irriterad när mämniskor säger ..... ja men vi hade iallafall fint väder i 2 veckor. Ja vad är det utav årets 52? Man skulle kunna tycka att det kunde vara fint några veckor till.

Hoppas staketet blev fint efter allt iallafall.
Kram