torsdag 7 augusti 2008

Då hade han rätt igen då...

...maken... snyft...
Började ju skrapa staketet härom dagen, hade räknat med att det skulle vara både tidskrävande och tråkigt jobb. Gubben tyckte jag kunde prova med högtrycket, men jag tyckte att det skulle bli till att trycka in vatten i staketet och att det aldrig skulle bli torrt. Men efter att flera personer hållit med maken om att högtrycket borde funka utmärkt eftersom regnet iaf öste ner så fick jag väl lov att testa det...
Jiiieee vad bra det funkade, på mindre än en dag så var hela staketet klart, och betydligt mycket mer färg hade försvunnit än efter mina skrapförsök. Nu gäller det "bara" att invänta 2-3 torra dagar så det får bli riktigt torrt, sen är det bara att sätta igång och måla... men tittar man på YRvädret så ser det inte så ljust ut :'(
Nu ska jag skala potatis och förbereda maten, för lilla brodern med familj förärar oss ett besök idag, välkomna!

Inga kommentarer: