söndag 31 augusti 2008

Go vecka :)

Japp, en helt igenom go vecka känns det som :).
J sr anpassar sig väl i skolan och det ser mycket ljust ut just nu, J jr har inte riktigt startat upp än känns det som, men det bör väl komma under veckan som kommer. Luleåtrippeln vart mycket lyckad tycker jag, känns grymt bra inför kommande utbildning och drifttagande. Träningen har varit lyckad denna vecka, trots två vilodagar när jag var till Luleå så har jag hunnit med 50 km i joggingskorna. YES!
Å som pricken på i:et så hade guuben och jag 15 årig bröllopsdag i torsdags, men vi beslöt att skjuta på firandet till fredagen. Vilket resulterade i en snabb städkampanj vid hemkomsten på fredagen för att sedan i lugn och ro och med levande ljus och känslan av städat, smaska på grillade pilgrimsmusslor, tomat och mozzarella till förrätt och sedan grillad entrecote och klyftpotatis. Köpte en flaska vitt då jag på morgonen hörde mixmegapol lovorda ett vin som dom sörplade i sig i studion, och jag blev så sugen. Men tyvärr vart det en besvikelse, inte alls något i min smak. Var på vippen att ta en tur i vinkylen på något av lyxvinerna, men gagnsingen i mig stoppade det, och jag drack det jag hade öppnat redan.

15 år sedan i Amsbergs kapell

Förresten, en positiv sak till med veckan är att beredskapen är "kirrad", dvs de som drog sig ur är nu tillbaka, så vi är 9 st som delar på beredskapen, och vi kommer bara köra halva veckor från och med nu. Vi ska köra detta i 6 månader som i en testperiod, sen får vi väl se.
9 st är betydligt bättre än de 2 som vi ett tag såg ut att bli :-0
Jag går på beredskapen på torsdag och har över helgen, jag hoppas det blir en lugn helg, ska nämligen på 30 års jubileum på jobbet, vilket innebär att pojkarna får följa med på en verksvisning av varm och kallvalsverket. Det blir första gången för dom och dom har verkligen väntat på detta i flera år.

1 kommentar:

Toini sa...

Vad fina ni var/är.
Grattis på 15 årsdagen.