fredag 12 oktober 2007

Äntligen fredag

Ännu en vecka till handlingarna, trött och slut och fredag kväll. Får man då sätta sig och vila? Icke! Iväg i flygande fläng till Falun för att äldsta sonen ska få träna sin nya innesport, flashkick. Inte för att jag fattat vad det är, men har för mig att jag läste något någonstans om "akrobatisk Taekwondo". Jaja, akrobatik håller dom då på med, och kul verkar dom ha, så inte mig emot att flänga till Falun på fredagkvällar och på söndagar. Träning är BRA!
Vilket oförhappandes ger mig dåligt samvete. Jag HADE ju lovat L att kuta "bergslopp" med henne idag. Hade sett fram emot en eländigt jobbig slinga upp och ner för berg på runda slängar 18 km när jag plötsligt kom ihåg att det var fredag och jag måste skjutsa till Falun samt fixa nått att käka innan. Sorry L! Får gottgöra dig, fast det lär knappast bli nästa vecka.
Ut och fara i vida världen ska jag hela nästa vecka. "Hela" Skåne och Blekinge :-). Ska avverka Simrishamn, Bromölla och Ronneby. Ser ruggigt mycket fram emot det två första destinationerna. Simrishamn av privat natur, ska passa på att uppvakta "Svea" som blivit mogen kvinna. Bromölla i jobb, ska bli så himla skoj att träffa folk man pratat med i telefonen och slängt käft med!
Annars? Jotack, helgen kommer att gå med blixtens hastighet, med simträning, 20 årig reunions fest på Broken Dreams (gymnasiet, fast inte kan JAG vara SÅ gammal), 2 x simträning på söndag, samt ännu ett pass flashkick. Hmmm, jaaa, som ni förstår så går helgen i raket fart.
På måndag ska jag genomgå en "intressant" intervju och utvärdering, där jag förmodligen kommer att få svart på vitt att jag är lika tokig som alla runt mig redan konstaterat! Jaja, det bjussar jag på. Så på eftermiddagen går planet mot de sydliga breddgraderna. Åter torsdag kväll. Bara att hoppas att maken fixar med alla aktiviteter under veckan, han har en tendens att förtränga vissa saker ibland, får bli en komihåg på kylskåpet, dag för dag....:-)
Nä, 80 sidor kvar på 3:e delen av Stig Larssons trilogi, Luftslottet som sprängdes, måste kasta mig i säng och läsa ut den nu, den är ruskigt bra och spännande.
Varning utfärdas om du tänker börja läsa böckerna, du måste kämpa dig genom första halvan av första boken, sen släpper det........klart läsvärt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Puh

Anonym sa...

Jag saknade dig! Men i gengäld tar vi väl en dubbelt så lång vända nästa gång?