söndag 28 oktober 2007

Hummer?

Dom har fått en rätt schysst fiskdisk på ICA Maxi och jag brukar alltid ta en lov där och sukta efter godsakerna. Idag "råkade" en hummer slinka ner i påsen :-O. Jonas var med och hejjade på och tyckte att det var en utmärkt idé. Nu är inte hummern så stor, men jag förklarade för honom att vi köper den och så har vi den som godis till kvällen. Så nu går jag här och kikar på den med jämna mellanrum i kylskåpet så att den inte drar sin kos :-). (Hoppas inte nån annan i familjen tycker om den :-P ). Första gången jag köpt hummer faktiskt, har ätit flera gånger, har goda vänner på västkusten som fiskar själva. Återstår att se om denna är lika god och PRISVÄRD! Har dålig erfarenhet av krabba, den är INTE lika god som när man varit med och fiskat den själv. En gång fick vi faktiskt ca 80 krabbor vid ett tillfälle när jag var ner och hälsade på. Kalasgott!!
Nu är det inte många timmar kvar av beredskapen, har hunnit med en sväng via jobbet idag pga strul och ett litet larm, och påvägen in till Falun med Jesper kom jag på att Jonas hade träning i Borlänge. Som tur var så skulle våra vänner dit och kunde plocka med Jonas så plockade jag upp honom där i Maserhallen när träningen var klar. (D var inte körbar idag ;-) det var pubafton i bystugan igår...hihi)

Inga kommentarer: