fredag 26 oktober 2007

Ännu en vecka...fast inte slut än

En vecka, nästan, till handlingarna. Ska "genomleva" helgen bara, ja just genomleva. Har beredskap (jour) och allt började jävlas torsdag kväll, precis när jag åkte hem från jobbet. Sååå, hela torsdag kväll i en serverhall. Bättre uppladdning finns det.
På fredagen brakade h-vetet löst vid 8 på morgonen, inte mycket jag kunde göra åt den katastrofen mer än att heja på, knappt det. Tyvärr fick vi lite produktionsbortfall, men det hade kunnat sluta betydligt värre utan rådigt ingripande. Så, efter lunch trodde vi nog att det lugnat ner sig, men det verkade komma efterdyningar, så än den ena servern än den andra mådde lite taskigt. Tillslut var dagen till ända för alla utom mig som ensam satt kvar och brottades med de sista tre jävlande systemen. Tyvärr innebar detta att jag inte kunde skjutsa Jesper med kompis till Falun som utlovat, men vi löste det på annat sätt.
Nu är jag ganska vis av erfarenhet och börjar bli luttrad, såååå, om det har börjat jävlas så här så kommer det definitivt att fortsätta jävlas under helgen. Jag laddar för en tung helg....:'(
Undrar vad jag skulle gjort om jag inte gillat mitt jobb?!
Simma lugnt folks!! :-)

2 kommentarer:

Toini sa...

Hoppas helgen inte blev för jobbig. Dom Canadensiska datorerna höll sig lugna iallafall. (dom är ju fortfarande på spa!)

Vår server på jobbet brakade ihop, vi skulle behöva en L8 här också.

Försök ha en trevlig helg nu!

Anonym sa...

Ja om det är nån tröst är du inte den enda som väntat på att h-vetet skulle bryta ut igen under helgen. Jag har gått omkring med ett fast grepp om telefonen...