lördag 20 oktober 2007

Alzeimers...eller ååå vilket party

Vilken vecka, upp och ner som en berg och dalbana. Började med en "vanlig" måndag (nästan iaf) i några timmar, den övergick i en flygresa mot sydliga breddgrader, närmare bestämt Simrishamn och en trevlig middag i god väns sällskap. Upp tisdag morgon för vidare färd via en slingrig men ack så vacker väg genom det skånska landskapet till "byhålan" Bromölla. Väl där så hade jag många goda skratt och många intressanta upplevelser med folk som jag bekantat mig så smått med via telefonen. Plockade med mig flera meter med jobb därifrån, men j-kla va bra det kommer att bli när det blir klart.
Torsdagen tillbringade jag i Blekinge på vårt kontor i Ronneby. Börjar fundra på om det inte är en sjukdom som går i södern. Både i Skåne och Blekinge är dom så fantastiskt trevliga, jag trivs ofantligt i deras sällskap.
Väl hemma på torsdag kväll så var det tillbaka i gamla vanliga hjulspår igen, men vad gör det när man trivs. :-)
Idag trillade man in på jobbet som vanligt vid 7, det var då jävulskapet började. Det tog nästan 30 min innan jag hade skakat liv i min pc....gissa om jag började bli galen, hade tänkt hinna undan med en del innan resten av laget ramlade in. Fick iaf igång pc:n och insåg att det nog hade slarvats både lite här och där när jag var frånvarande, vad säger man? Dansar råttorna på bordet...? :-S
Vid 9 tiden ringde den stora lillebrodern och då slog det mig att "just ja...han ska ju bo här i helgen"...snyggt L8!!! Efter 30 sekunders samtal insåg jag att jag hade glömt att vi ska fira mormors 95 års dag i morrn samt att Jesper skulle träna i Falun till kvällen....jiiiii panik....
Jobbdagen fortsatte i en snurrig fart med kaos och panikkänslor men det blev ju eftermiddag och dags att gå hem. Sååå, bolaget för en flaska vin och några öl till brodern, hem till m&p och fixa med nån hemsida, åsså lite kattmat och människomat och hem, det hade aldrig funkat om inte Jesper ringt och sagt att han inte vill träna ikväll.
Väl hemma så började jag varva ner med lite mat och ett glas vin plus att vi satt och började kolla en film, då kom nästa kalldusch, våra goda vänner ringer och säger att "det går bra att Jonas åker med oss i morgon"....????va va va??? vaddå? Match i innebandy visar det sig, hämtning 7.50. Fann mig snabbt och kom på att då kan jag plocka upp mamman i familjen vid 9 för transport till Gylle och matchen.
Nu undrar jag vad jag mer har glömt.....vet iaf att på söndag är det simtävling.....
Förresten så fick jag ett tips om att all dokumentation som jag varit så duktig att hinna med under veckan bör göras om till engelska, Amerikansk Engelska, eftersom det är vårt koncernspråk och allt iaf ska börja skrivas på engelska framöver (amerikansk alltså). Där fick man för att man älskar "queens english". :-( Kalldusch var ordet sa Bull, men jaja, vad gör det när man trivs? För det gör jag faktist, även om det kan se lite negativt ut så är det ju UTMANINGAR, och det är tydligen det jag vill ha...sådeså. Nu är det dax att sova, vill ju inte somna på matchen i morrn :-D CU

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom ihag familjens ordsprak "Det ordnar sig alltid". R&C