måndag 6 juli 2009

Semester

Sådär ja! Då har man hunnit ha semester i 3 timmar :-). Är några kvar så att säga....
Vädret är som vanligt när jag har semester, många och gråa moln, men ser man positivt på det så hinner man då sluka böcker samt hinna med lite annat. T.ex. så med lite tur kommer vår sten senast tisdag denna vecka, så då kan man lägga den utan att få värmeslag. Ska även hinna med Mora en sväng med mormor, vi ska titta till graven och snygga till den. Och Ikea Västerås med Kicki. Allt detta ska vi hinna denna vecka IFALL vädrets makter får för sig att utdela sol till helgen och resten av semestern.
Sista veckan på jobbet var annars rätt blandad och intressant, i början på veckan kändes det som jag hade full koll, hann till och med städa skrivbordet (blev tvungen, spillde kaffe :-S) medans slutet var en riktigt pärs, och i och med att J jr och jag skulle med tåget på fredagen så hade jag ju en tid att passa, så det blev en rusch mot klockan på slutet och sista samtalen gjorde jag på tåget :-/. Lite lätt ångest i ett par dygn, men sedan började det släppa. Hade veckan avslutats på samma sätt som den hade börjat så hade det varit en kolugn L8 som seglade in i semester, men jaja, nu är det gjort och NU HAR JAG SEMESTER i 6 hela veckor, inte klokt på en fläck. En dag måste jag i och för sig jobba mitt i, måste fram med månadsstatistik i tid för leverans, men det blir nog bra det. :-)

J jr och jag var till Stockholm för att spana in J sr som skulle simma Stockholm Summer Games i Eriksdalsbadet. Trevlig tillställning och tävlingen var över på lördagen redan kl 10.15 vilket gjorde att J jr och jag intog Grönan innan hemfärd.
Av någon skum anledning så hade jag bokat tågbiljetterna fel helg, nästa helg!!! Resan ner gick bra ändå, vi fick åka med, konduktören sa att "vi gör ingen stor sak av det här" och så var det grönt. På hemvägen så försökte jag en rövare med våra biljetter, men den här gången blev jag tvungen att lösa nya, så om någon behöver en tågbiljett för lördag, Stockholm-Borlänge, 17.44 så har jag. :-P
Måste ha varit semesterhuvet som slog till innan jag gick på semester....

Nu ska jag strax åka och handla proviant, förbereda för ev bra väder och hamstra böcker! Måste ha tag i 3 st Wilbur Smith, läst dom två första i sviten och dom har varit kanon. Tack M för att du ledde in mig där! :-)

1 kommentar:

Toini sa...

Hoppad du får en skön semester, tänka sig 6 veckor, herre gud vad skönt det låter. Jag tar en vecka nu i juli och två veckor i september.

Njut av ledigheten och tänk inte på jobbet!

Sommarkramar från ett regnigt Edmonton