torsdag 9 juli 2009

Makalöst

Yepp, så är det... repris på min semester förra året. Bara att stämma in i skönsången: Regnet det bara öser ner, jag blir så våt om både skor och strumpor.....
Inte en sekund klagade jag på vädret när det var så där härligt varmt/hett för en och en halv vecka sedan, jag bara njöt och på något sätt så hade jag nog förväntat mig en bra start på semestern med detta härliga väder. Men ack vad man bedrog sig... har nu haft 3 dagars semester, är inne på 4:e, men paniken började infinna sig redan dag 2. Så, vad gör man om inte kollar in sista minuten resorna. Well, till att börja med så är det inte sista minuten i mitt tycke när man annonserar ut resor i slutet på augusti. Priserna då är rätt skapliga emellanåt, men så fort man råkar hitta något ledigt dessa dagar i juli så stiger priset betydligt. Och det kan man ju förstå, tillgång och efterfrågan...
Hittade dock en resa, efter ett tips, i rimlig prisklass och avresa som i morgon, men i och med att jag inte hade räknat med någon resa i år, utan vara hemma och njuta, så hade jag inte noterat att ungarnas pass hade gått ut i maj! Grrrr, så det första vi gjorde igår var att åka ner till polisen och fixa pass, för alla eventualiteter. Passen beräknas komma i mitten på nästa vecka, så fram tills dess får jag nöja mig med att städa inne, för inte kan ni väl tro att våra stenar till uteplatsen kommer någongång? Annars hade det jobbet passat bra i väntan på sol och bad, men ack nej. :-(
Jaja, se positivt på det, ungarnas rum är nu sanerade... inte en dag för tidigt!
Nu skulle resten av huset behöva saneras, men det känns inte så vidare skoj, fast jag vet ju hur nöjd man är när man är klar.... få se vad det blir!

Grabbarna fick en belöning efter allt slit i deras rum igår, de fick gå på bio, så medans dom gjorde det så handlade D och jag. GISSA om det var blött ute?! Jag har aldrig sett på maken, ur dagvatten brunnarna kom det halvmeterhöga fontäner, och det var djupt som attan på vissa ställen. Polis och brandkår hade det hektiskt.
Bilderna har jag lånat från dt.se, fotograf Matias Nääs, vi såg dock detta spektakel med egna ögon igår, det bara busar ur brunnen.

3 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Full förstålelse att det inte är lätt att se positivt på detta...

HELsMAMMA sa...

Försök att stå ut denna vecka - i nästa vecka börjar min semester och då är det ALLTID fint väder. Visserligen kanske det blir fint väder på Island första veckan (eftersom jag är där) men sedan är jag i Sverige några dagar, då blir det fint här också.
/Fastern

L8 sa...

Hmm, kanske man ska boka biljett till Island nästa vecka....
Nästa år ska jag kolla med dig när du har semester innan jag tar min...