måndag 20 juli 2009

Justering

Idag justerade vi uteplatsen något, som tröst för att vi inte hittade några utemöbler, blev riktigt najs tycker jag, fick bli det i stället för de utemöbler vi hade tänkt handla och som inte fanns. Om någon vänlig själ kan komma med något tips på ställe med utemöbler som vi missat när vi åkt runt vore jag tacksam, tänk att man inte kan hitta något kul när man äntligen efter flera års väntan ska få köpa nytt. Vi har varit på Rusta, Jula, All-ting, Solvarbo, Coop, Ica-Maxi, PK möbler, Jysk och Loods husvagnar. Kan inte komma på något mer ställe som kan ha utemöbler. :-(
Nåja, tröstar mig med att det går att sitta och njuta på uteplatsen nu, bara solen behagar titta fram.
Svägerskan T fick agera smakråd och nu har vi en yttre terrakotta färgad rad, jag är nöjd och glad. =)
Tog de urnor som fanns färdiga på framsidan, D lekte lite med stenarna och gjorde "piedestaler", blev riktigt bra det också. Ska införskaffa blå urnor, tror det kan bli bra.

Vi har även pysslat lite med jorden så att det går upp mot stenarna, tanken är att man ska kunna klippa gräset ända upp på stenen och därmed slippa trimma.

3 kommentarer:

Lime sa...

Jamen. Det finns ju en inredare gömd därinne ser jag. Guuuu va fin det blev.

Jaaaaa. Du har ju i stort sett dammsugit alla utemöbelställen vi kan komma på. IKEA i och för sig. Men det ligger ju inte supernära.

Ha dé!

Magnus och Cissi sa...

Hej Lotta,

NI skulle kunna kolla om Solvarbo Fritidsmöbler har npgot kvar, en bit att åka men de brukar ha mkt snyggt! Lycka till och snyggt blev det till skillnad från våran byggarbetsplats.
//Cissi

Unknown sa...

ENTLIGEN KLAR