lördag 25 juli 2009

Känsla...

...eller inte känsla, det är frågan. Har 4 st Martiniglas som varit mycket bra att ha, men ibland har det känts som att dom är lite lite för små i min smak. Häromdagen gick jag på Cervera och kikade lite som jag brukar och föll direkt för ett Martiniglas, Villeroy & Boch, och dom var nog lite lagom mycket större än de som fanns hemma, så jag kunde inte hålla mig, utan köpe 4 st. Väl hemma så tyckte D att dom nog var lite stora, närå, det tyckte inte jag!!!....förrän jag tog fram de gamla och ställde bredvid.... my good! Se själva!Glaset till höger är nog rätt normalt i storlek... Dom nya kommer passa bra som efterrätts skål, fast nog ska jag få in en eller annan Martini i glaset också :-)

2 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Bra för familjegrogg!

pappa C sa...

har du köpt 4 bålskålar?