fredag 18 april 2008

Yes, äntligen

Äntligen är avtalet i hamn, det som jag trodde skulle bli klart i början på februari. Det har gått lite dryg sex timmar sen det blev klart och jag håller som bäst på att försöka landa. Fatta glädjen! Dessa månader har jag svävat mellan hopp och förtvivlan, har misströstat...allt.
Ja, vad gör att ett avtal får en ur balans kan man tycka? Men det är så mycket mer än ett avtal, jag ser det som en möjlighet att nu äntligen få ordning... ordning och reda! Nu börjar det verkliga jobbet, det jobbet man kan "ta" på. Först få igång det, i mitten på maj går vi i drift. Blir ett stort jobb att få allt att klaffa, bara det. Sen efter det till att börja planerna för det som komma ska.

Utmaningen blir att få alla lika engagerade och entusiastiska som jag är....hmmm

Sååå, planen? Den är för komplicerad att beskriva här, men du må tro att den är bra :-).
Målet då? Jo det du, ett företag som har Sveriges bästa IT avdelning, eller i alla fall supportlinen ska bli bäst!!!
Kram på er! Ska skåla i mousserande med maken!

2 kommentarer:

Familjen Erlman sa...

Bra jobbat syrran, är övertygad om att med ditt kunnande och engagemang kommer SSAB snart att ha Sveriges bästa IT-avdelning.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the GPS, I hope you enjoy. The address is http://gps-brasil.blogspot.com. A hug.