måndag 14 april 2008

Härligt med helg - inte

Helger är till för njutning, eller ja...städning, matlagning, tvättning.... men jag menar däremellan, då hinner man med en liten promenad och nått gott att dricka till middagen å slöa framför tv:n å så, men inte denna helgen inte. Sängen hela helgen, hosta & bihålor å så på det tog vi lite magsjuka. Som om det inte vore nog med det så fick jag någon slags allergisk reaktion som gjorde mig galen. Det kliade som en tok på hela kroppen.
Jaja, måndag morgon och det kliade som den fortfarande, men jag tänkte att om jag jobbar så tänker jag inte på eländet, å då går det bättre. Fick tag på antihistaminer vid 10 snåret, å nu är jag go å glad igen.

Sååå, annars? Junior fick av sig gipset i fredags, mormor och morfar assisterade med skjuts in till Falun där dom sågade och bände bort det. Nu visade det sig att han faktiskt hade en spricka när allt kom omkring, om dom vetat det innan, hur länge skulle gipset suttit då? Han går ju inte bra, måste ha kryckorna, och han har en massa blåmärken på foten som "flytit ut". Vackert :-). Är det lika på fredag skulle vi ringa sa dom....hmmm

I fredags kom det efterlängtade paketet från staterna, släktingars släktingar var snälla nog att hjälpa oss genomföra ett köp på en sida som bara var för amerikanare. Nu fick bröderna J en massa skojsiga märkes kläder och skor, ja, märke ja, helt nytt i mina ögon, men så har jag aldrig varit skejtare heller :-). J sr la om stilen att gå bara han fick på sig kepan med det "rätta" märket. Här hemma ska dom ha 550:- kr för den kepan, i staterna tog dom beskedligare 220:-.
Pojkarna hade defenitivt lilla julafton här hemma, speciellt J sr sken som en sol, och han vårdar sina persedlar väl. Ovanligt...
Från början hade jag tänkt använda mig av en helt annan sida, där jag faktiskt kunde beställa själv, men när jag sökte lite på nätet om dom så hittade jag några tvivelaktiga notiser. Bra för mig i och för sig, för nu beställde jag inte alls så mycket som jag hade tänkt från början, bara det "nödvändigaste", allt för att pojkarna skulle känna sig nöjda.
Nepp, ska göra mig i ordning... laddar för Anna Pihl idag, brukar glömma att titta på henne, men idag ska jag kolla. Efter det blir det The Cashmir Mafia ...om jag orkar :-)

Post cenam non stare sed mille passus meare --Vila inte efter maten utan promenera en kilometer

Inga kommentarer: